Ga naar inhoud

draadloos tv op pc


Aanbevolen berichten

Sorry maar ik heb het topic "draadloos" gelezen en het werd me op bepaalde ogenblikken te technisch vandaar dat ik een nieuw onderwerp begin. Ik heb mijn pc bovenstaan, heb nog geen tv kaart maar ik wil de hauppage pvr350 aanschaffen. Een goede keuze? Onder heb ik mijn tv staan met een kastje waar de kabel binnenkomt daar staat ook mijn internetmodem van mijn kabelprovider. Als ik het topic draadloos lees moet ik me nog een: -antenne ontvanger hebben voor mijn tvkaart -een antenne versterker aanschaffen. Waar moet ik deze dan steken? Klopt dat? Kan ik dan ook zowel onder als boven tv kijken en heb ik dan ook kabelontvangst bij mijn pc? http://users.pandora.be/peter_engelen/kabel.JPG http://users.pandora.be/peter_engelen/kastje-radio-en-tv.jpg
Link naar reactie
Het "draadloos" snap ik niet in je topic. Als je op je PC wilt tv kijken moet je een tv kabel (coax) naar boven trekken. Deze kan je bij iedere doe het zelf markt kopen voor een paar euro's. In je TV radio kastje stop je een splitter: [img:8d343a61bd]http://www.cybermarket.co.uk/ishop/images/923/122.131.jpg[/img:8d343a61bd] Aan de ene kant doe je de kabel die nu naar de tv gaat aan de andere kant de kabel die naar boven gaat. Boven stop je die kabel (die uit de splitter van beneden komt) in je TV kaart. Nu kan je op je pc tv kijken, zowel boven als beneden. [edit] Mocht het signaal te zwak wezen (slecht beeld, veel ruis) Dan zet je er een versterker tussen. Dus na je radio tv kastje een versterker (va 15 euro bij de DHZ zaak) Op de versterker zitten veelal 2 uitgangen dus een splitter heb je dan niet nodig. De ene uitgang naar je TV de andere naar de PC. Je hebt dan naast de kabel naar boven een extra kort kabeltje nodig van het RTV kastje naar de versterker. [/edit] Als je ook radio wilt is het wat lastiger: Je moet dat het radio tv kastje openmaken en het draadje wat eringaat in zo'n ding stoppen : [img:8d343a61bd]http://www.homecable.com/Products/images/twowaysplitter.jpg[/img:8d343a61bd] Je hebt hiervoor speciale connectortjes nodig. Beide kan je bij de DHZ zaak kopen. Uit deze splitter maak je 2 draden (normale coax met harde kern) 1 naar het radio tv kastje en nr2 naar boven, met een stekkertje steek je 'm zo in je radio tv kaart. P.S. je kaart moet wel radio EN tv ondersteunen. De pvr350 is een prima kaart, deze kan o.a, hardware matig openemen. Als je dit niet van plan bent kan je best een goedkopere kiezen (PCTV o.i.d) Draadloos kan ook, via bijvoorbeeld je video uitgang maar dat is een heel ander verhaal.
Link naar reactie
Bedankt, hieronder is echter een topic waarin uitgelegd wordt dat het wel draadloos kan. Ik denk dat ik me beter een versterker ga kopen voor goede ontvangst (15eur is nu niet een bedrag om daarover problemen te maken). Nog 1 iets dat draadje van het RTV-kastje... Hoe ziet dat eruit? http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=140484 ps Mijn radio heeft geen antenne (draadje) en toch krijg ik ontvangst dus is hopelijk dan ook het geval met mijn tv kaart met radio...
Link naar reactie
Wel handig opgelost met dat marmitek ding. Wist ik niet dat die er ook waren. Dit is in ieder geval veel goedkoper. Het draadje van de rtv kastje naar je versterker is dezelfde kabel als nu naar je TV gaat. Ik zou een korte kopen, ze zijn er al vanaf 50 cm. [img:3469b79786]http://www.walther-versandhandel.de/Bilder/TV_Kabel_weis.jpg[/img:3469b79786]
Link naar reactie
Heb je ook gelezen wat rwilligen (moderator) heeft voor een draadloze oplossing in boven vermelde thread? Volgens mij een versterker met een tv antenne die signalen verstuurt en een antenne om ze draadloos te ontvangen... Ik snap niet goed wat hij bedoelt wanneer hij zegt dat de antennes dezelfde richting moeten gehangen worden... Tv is beneden pc is boven dus wat maakt het dan uit... Hij zegt ook dat het 2 simpele draadjes zijn die als antenne kunnen dienen. Ik heb geen enkel idee welke draadjes dat moeten zijn en waar die aangesloten moeten worden. Ps. Heeft iemand ervaringen met marmitek toevallig is de ontvangst veel slechter dan als je van de versterker aan het kastje een draad trekt naar de pc?
Link naar reactie
Het idee van rwilligen heb ik gelezen. Het principe is dat het signaal uit het versterker kastje door een kabeltje sturen (zend antenne) een stuk lucht en dan weer een kabeltje (ontvang antenne) en dan naar je pc. Het stuk lucht zou geen bariere moeten vormen voor goede ontvangst. Echter als ik zie wat het uitmaakt als je goede stekkertjes koopt of als er een breuk in de kabel zit (heel klein stukje lucht), ben ik er nog niet zeker van dit dit goed gaat werken. Je kan 'm vragen of hij het zelf weleens gedaan heeft. Ben wel benieuwd. Geen ervaring met het marmitec apparaat, het verschil zal echter niet groot zijn denk ik zo.
Link naar reactie
Ha, mijn post achtervolgt me, zucht... :cry: Ja , ik heb het zelf in het verleden gedaan, ik heb van mijn 16e tot mijn 22e thuiswonend op deze manier tv gekeken op mijn zolderkamer, mijn moeder wilde geen kabels door het huis hebben. De antenne versterker fungeert gewoon als rf-zender waar je een antenne aan verbind en boven op je zolder kun je met een antenne de signalen gewoon weer opvangen met je tv. Het is echter een zelfbouw grapje en enige kennis van zaken is wel wenselijk en anders iig doorzettingsvermogen en wat zelfstudie. Vooral met de zend antenne is heel veel winst of verlies mogelijk, als de zend antenne niet dezelfde lengte heeft als de zendgolven(golflengte) gaat er heel veel energie verloren. Een garantie dat het absoluut werkt kan ik ook niet geven, het werkte bij mij uitstekend met een simpele antenne versterker die ik van ons overbodige centrale antenne systeem had gesloopt nadat we kabel kregen. Maar het lijkt me simpel: als je aan de beschrijving ervan in het andere topic niet voldoende hebt om te begrijpen wat de bedoeling is raad ik je aan om er niet aan te beginnen.... Met zo'n marmitek setje heb je gegarandeerd resultaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...