Ga naar inhoud

DirectBurn nodig op DVD-recorder, welke recorder?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een NEC DVD ND 3520-A gekocht. Ik heb een tv-kaart van leadtek, de Winfast TV 2000 XP. Met de bijbehorende software van Leadtek (WinfastPVR), kun je heel makkelijk tv-programma's opnemen die je later dan weer afspeelt via mediaplayer of het winfastpvr programma. Je kunt kiezen tussen verschillende opname formaten zoals: MpegII, MpegI, VCD, SVCD, DVD enz. Maar er zit ook een functie in om direct het programma op een dvd te branden. Dit heet "DirectBurn DVD". Dat lijkt me dus erg handig, omdat je het programma dan overal in huis waar een dvdspeler staat het programma kunt bekijken, zonder dat je met tussenkomst van andere handelingen het opgenomen programma kunt bekijken. Als ik in de handleiding van het Leadtek WinfastPVR programma kijk, staat er in dat je voor de directburn optie moet beschikken over een dvd-brander die dat ondersteunt. Wie weet of dit klopt, en welke dvd-brander die te koop is in de winkel ondersteunt dit? Ik heb al meerdere site bezocht, maar ik kan er nergens iets over terug vinden. Tevens heb ik uiteraard Leadtek een mailtje gestuurd met deze vraag, maar je weet niet hoe lang het gaat duren voor je een antwoord krijgt, vandaar dat ik het hier maar in de groep "gooi". Misschien is trouwens met een andere (getweakte) firmware deze optie wel te bemachtigen met deze recorder.
Link naar reactie
Ik heb het nu voor elkaar om dvd direct burn op mijn recorder op te laten nemen. Alleen beeld, en geen geluid, dat is minder. Alle drivers van de tv kaart en de tv software geupdate (winfastpvr). Nou, alleen het geluid dus nog, doet het trouwens wel als ik de dvd op mijn computer afspeel, maar niet in mijn stand-alone Onkyo dvd-speler.
Link naar reactie
[quote:62a6f4783d="e34touring"]Nou, alleen het geluid dus nog, doet het trouwens wel als ik de dvd op mijn computer afspeel, maar niet in mijn stand-alone Onkyo dvd-speler.[/quote:62a6f4783d]Het probleem zit waarschijnlijk niet in de firmware van de brander, maar in de ondersteuning van het programma [i:62a6f4783d]zelf[/i:62a6f4783d]. Ik vraag me ook af in wat voor formaat dat programma de DVD brandt. Het feit dat ie het in je PC WEL goed doet, maar in je stand-alone DVD speler niet geeft mij eerder te denken dat er in een niet-standaard formaat wordt gebrandt. Als je de DVD bv. met Isobuster (www.isobuster.com) opent, wat laat ie dan als inhoud zien? Zie je bv. een standaard TS_AUDIO en TS_VIDEO map en zoja, wat staat daar in?
Link naar reactie
[quote:a88f345bc4="Captain_Kansloos"][quote:a88f345bc4="e34touring"]Nou, alleen het geluid dus nog, doet het trouwens wel als ik de dvd op mijn computer afspeel, maar niet in mijn stand-alone Onkyo dvd-speler.[/quote:a88f345bc4]Het probleem zit waarschijnlijk niet in de firmware van de brander, maar in de ondersteuning van het programma [i:a88f345bc4]zelf[/i:a88f345bc4]. Ik vraag me ook af in wat voor formaat dat programma de DVD brandt. Het feit dat ie het in je PC WEL goed doet, maar in je stand-alone DVD speler niet geeft mij eerder te denken dat er in een niet-standaard formaat wordt gebrandt. Als je de DVD bv. met Isobuster (www.isobuster.com) opent, wat laat ie dan als inhoud zien? Zie je bv. een standaard TS_AUDIO en TS_VIDEO map en zoja, wat staat daar in?[/quote:a88f345bc4] Hallo, kansloze kapitein, bedankt voor je reactie! Ik heb nu ook tv opgenomen via het programma Nero VisionExpress. Dat gaat wel goed! ALs ik brand met het Leadtek programma WinfastPVR maakt het programma op de dvdrw de volgende mappen aan.(ik kijk via WinIso) - Audio TS/ leeg - Video RT/ CPTData.IFO + VIDEO_RT.BUP + VIDEO_RT.IFO - Video tS/ VIDEO_TS.BUP + VIDEO_TS.IFO + VIDEO_TS.VOB + VTS_01_0.BUP + VTS_01_0.IFO + VTS_01_1.VOB De inhoud van de mappen zie ik niet in WinIso, maar wel in de verkenner. [/b]
Link naar reactie
[quote:417726b8f3="rwilligen"]Ik denk dat je mogelijk moet proberen of er verschil is tussen dvd- en dvd+, er is nl wat direct opnemen betreft verschil. In principe zou het met dvd- goed moeten lukken, van dvd+ heb ik begrepen dat het wel zou moeten kunnen maar dat het formaat er minder geschikt voor is....[/quote:417726b8f3] Hmmm, interessant. Ik ben nieuwsgierig van aard, dus ik zal morgen gelijk een setje dvd-rw's aanschaffen. Ik plaats het resultaat uiteraard direkt hier. Tot morgen. :wink:
Link naar reactie
Verdere verschillen waar ik van weet, maar niet helemaal precies hoe het nou was: op + of - moet een "sessie" altijd minimaal 1 GB groot zijn. Het ene formaat heeft meer "last" van een niet-afgesloten dvd dan het andere, dat zou komen door het techische verschil (of ontbreken?) in de lead-out tussen + en -
Link naar reactie
[quote:3b8be435d3="rwilligen"]Verdere verschillen waar ik van weet, maar niet helemaal precies hoe het nou was: op + of - moet een "sessie" altijd minimaal 1 GB groot zijn. Het ene formaat heeft meer "last" van een niet-afgesloten dvd dan het andere, dat zou komen door het techische verschil (of ontbreken?) in de lead-out tussen + en -[/quote:3b8be435d3] Bij + hoeft het in ieder geval niet zo groot te zijn, want ik heb vanmiddag nog even een test opname gemaakt van een tv programma met Nero VisionExpress van een halve minuut, en dat werkte prima.
Link naar reactie
Om het duidelijker te stellen: ik ga uit van de originele dvd specificaties zoals die in eerste instantie waren. Later zijn er voor dergelijke problemen op beide platformen oplossingen gevonden. Je begeeft je daarmee echter wel aan de rand van wat mogelijk is en aangezien realtime dvd branden met software een truukje van de hogere orde is kun je dergelijke afwijkingen van de standaart beter niet doen. De eerdere versies van Nero had bv nog een optie "video-dvd in hoge compatabiliteit" oid, de optie veroorzaakte dat er altijd minimaal 1 GB aan data op de dvd beland,dit is feitelijk de meest compatible mode. Kennelijk is daar iets op gevonden want de optie is verdwenen en idd is het mogelijk om minder dan 1 GB te schrijven. In UDF/iso mode bestaat de optie nog wel tbv X-box compatabiliteit....(forceer video-dvd-compatabiliteit-mode) Eea heeft te maken met de versie van het UDF bestands systeem, er is 1.02-1.50-2.0-2.01. De oudere versies udf zijn het meest compatible met bv oudere dvd-spelers maar ondersteunen het minst van de "moderne" opties.
Link naar reactie
Nou ik heb ze binnen, maar het werkt heelaas niet. Hetzelfde resultaat dus als met dvd+rw. Niet geschoten altijd mis. Aangezien het opnemen met Nero Vision Express dus wel goed gaat, ga ik nu eerst maar nog eens een mailtje sturen naar Leadtek, daar moet mijns inziens toch de fout liggen (in het programma WinfastPVR). Nog iedeëen, ik hoor het graag, en als ik wat meer weet post ik het uiteraard gelijk.
Link naar reactie
Ik heb de volgende mail verstuurd naar leadtek, 07-04-2005-14:30 uur Hallo, ik heb een Winfast TV2000 XP tv kaart met de laatste drivers (5.13.1.279.) Tevens heb ik de laatste versie van WinfastPVR in gebruik. (3,0,10,12) Ik neem op met de functie DirectBurn DVD, dat gaat gedeeltelijk goed, het beeld is prima en het programma werkt goed. Alleen ik krijg het niet voor elkaar om het geluid werkend te krijgen. Als ik naar de harde schijf opneem, heb ik dit probleem niet. Ik heb zowel + als - dvdrw schijfjes gebruikt. Ook heb ik gemerkt, dat als ik van de tv opneem met NeroVisionExpress, waarbij de Leadtek kaart als capture device wordt gebruikt, alles wel goed gaat. Graag hoor ik van u wat ik hieraan zou kunnen doen, want ik zou de directburn dvd erg graag willen gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...