Ga naar inhoud

Hoe een MPEG2 bestand op dvd te zetten


Aanbevolen berichten

Hallo, ik gebruik mijn computer als videorecorder. Dat werkt al jaren prima, ik kijk de opgenomen programma's dan met Windows Mediaplayer of met het programma van Leadtek zelf. Nu heb ik vorige week een DVD-recorder gekocht (NEC ND 3520A). Ik wil graag de opgenomen tv-programma's op een dvd-rw zetten, zodat ik de programma's vanuit mijn luie stoel op de tv kan kijken via mijn Onkyo dvd-speler. Ik zoek dus een manier om het MPEG2 bestand op een dvd-rw te branden zodat ik het op een stand-alone dvd-speler kan afspelen. (ik heb het al gebrand als DVD-rom (UDF/ISO), maar dat werkt niet. Graag hoor ik van u.
Link naar reactie
mpg2 doet dat het niet dan in de dvd speler maak er avi dan van door: in een map maakt niet uit welke op het tabblad extra > mappoties > tabblad weergave > vinkje weghalen voor extensies voor bekende bestands typen dan de mpg2 file opzoeken en in de naam staat mpg2 achter de . verander dat in avi door de naam te wijzigen
Link naar reactie
[quote:2ee06031d5="meepo"]mpg2 doet dat het niet dan in de dvd speler maak er avi dan van door: in een map maakt niet uit welke op het tabblad extra > mappoties > tabblad weergave > vinkje weghalen voor extensies voor bekende bestands typen dan de mpg2 file opzoeken en in de naam staat mpg2 achter de . verander dat in avi door de naam te wijzigen[/quote:2ee06031d5] Hallo, ik heb het geprobeerd, maar nu kan ik het met Nero nog steeds niet branden. Hoe moet je het branden dan? Als DVDROM (udf), DVDROM (udf/iso), DVDROM (iso), DVDVideo?
Link naar reactie
[quote:b64e0ab9a6="drupke"]Als dvdvideo, dan moet het op een standalone dvd speler afspeelbaar zijn.[/quote:b64e0ab9a6] Als ik bestand hernoem naar avi en hem dan in Nero naar het linker venster sleep(terwijl ik van te voren heb gekozen voor DVDVideo), wordt het "branden" incoontje niet actief, hij wil het niet eens branden. Ik heb het net ook nog even geprobeerd met MPEGII, maar dat wil hij ook niet branden?!?! :roll:
Link naar reactie
Ooooooops, één ding vergeten, als je het over een mpg extentie hebt, niet zondermeer in avi veranderen, ook niet zonder meer branden. Ik gebruik tmpenc dvd author (er zijn ongetwijfeld meerdere programma's die dit doen) om de mpg om te zetten in dvd formaat. Dit formaat bestaat uit een map VIDEO_TS en AUDIO_TS onder video_ts zul je dan verschillende vob bestanden en wat andere bestanden tegenkomen. Deze bestanden kun je dan met Nero als videodvd op een dvd branden. Dan moet hij het wel doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...