Ga naar inhoud

Hardware probleem, mogelijk door sp2?


Aanbevolen berichten

Sinds ik alle updates van XP geinstalleerd heb, krijg ik iedere keer de foutmelding: Page_not_fault_in_....(da laatste ben ik vergeten) Als ik dan kijk om een foutrapport door te sturen, krijg ik dit op de pagina: "De fout is veroorzaakt door een apparaatstuurprogramma. Bedankt voor het verzenden van uw foutenrapport. Microsoft kan niet bepalen wat het probleem dat u hebt gemeld, heeft veroorzaakt. Raadpleeg de onderstaande informatie als u het probleem wilt oplossen. Analyse Een apparaatstuurprogramma dat is geïnstalleerd op uw computer heeft het probleem veroorzaakt, maar de precieze oorzaak kan niet worden bepaald. Afhankelijk van uw situatie, dient u een van de onderstaande stappen te ondernemen: * Als dit probleem is opgetreden nadat u een nieuw hardwareapparaat op uw computer hebt geïnstalleerd, kan het probleem worden veroorzaakt door het stuurprogramma van het apparaat. Neem contact op met de productondersteuning van de fabrikant als u de naam van de fabrikant van het apparaat weet. * Voor sommige software zoals firewall- en anti-virussoftware worden ook stuurprogramma's geïnstalleerd. Als het probleem is opgetreden nadat u nieuwe software hebt geïnstalleerd, gebruikt de software mogelijk een stuurprogramma dat het probleem heeft veroorzaakt. Neem contact op met de productondersteuning van de fabrikant als u de naam van de fabrikant van de software weet. * Neem contact op met de productondersteuning van de fabrikant van uw computer als u niet weet wie de fabrikant van het stuurprogramma is en hulp nodig hebt bij het vaststellen en oplossen van het probleem. * Er zijn mogelijk bijgewerkte stuurprogramma's beschikbaar op de website Microsoft Windows Update. Op deze website kunt u zoeken naar bijgewerkte stuurprogramma's voor uw computer. Als deze beschikbaar zijn biedt Windows Update u een aantal stuurprogramma's aan die u mogelijk kunt gebruiken. Raadpleeg Microsoft Windows Update voor meer informatie over updates van stuurprogramma's die mogelijk beschikbaar zijn. * Raadpleeg de website van Microsoft Productondersteuning voor informatie over opties voor ondersteuning van Microsoft." Volgens mij is het mijn geluidskaart: Hercules muse DVD 5.1 die de boosdoener is, want als ik de updates binnenhaal krijg ik te zien dat er een updates zijn voor deze, maar deze zijn ouder als diegene op de website van hercules zelf. En dat vindt ik eigenaardig dat het hierdoor misloopt. Mss iemand een oplossing?
Link naar reactie
[quote:2d22f2f802="rataplantje"]Volgens mij is het mijn geluidskaart: Hercules muse DVD 5.1 die de boosdoener is, want als ik de updates binnenhaal krijg ik te zien dat er een updates zijn voor deze, maar deze zijn ouder als diegene op de website van hercules zelf. En dat vindt ik eigenaardig dat het hierdoor misloopt.[/quote:2d22f2f802]Dit komt vaker voor. Het nieuwste is soms niet het beste. Zelf recentelijk gehad met een Nvidia videokaart en een onboard Sis7012 onboard geluidskaart. Gelukkig werkte de veilige mode nog, zodat ik de drivers weer kon verwijderen. In het algemeen voorzichtig zijn met het installeren van drivers. Bij voorkeur gescheiden van de overige updates. Anders blijft het onduidelijk waar de problemen vandaan komen. Die Nvidia update is overigens een lastige omdat Microsoft die standaard selecteerde.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...