Ga naar inhoud

Kan driver voor onboard geluidskaart niet vinden


Aanbevolen berichten

Ik heb pas geleden Windows geherinstalleerd en ben helaas vergeten te kijken hoe de geluidskaart heette. Nu kan ik geen driver vinden. Ik weet dat mijn mobo onboard geluid heeft, maar een search op internet heeft (nog) niet het gewenste resultaat opgeleverd. Misschien kunnen jullie helpen? gegevens: Motherboard: Motherboard Name Chaintech 6AIA(2)/6ASA/6ASV/6ATA2 / 2the Max 6XBA / Matsonic MS7142A Motherboard Chipset VIA VT82C693A Apollo Pro133 Multimedia: Audio Adapter VIA AC'97 Audio Controller [C] Het probleem is, dat er div. AC'97 drivers schijnen te zijn, en die bij VIA VT82C693A kan ik niet vinden. Heeft iemand de oplossing? Alvast bedankt! :-)
Link naar reactie
[quote:b336982555="Obi-wan-kenobi"]Welke versie van Windows dan? :roll: [/quote:b336982555] Win2k [quote:b336982555]http://www.matsonic.com/new/downloaddata/driver_vother.htm#ms7142a[/quote:b336982555] Thanks! Ik heb 'm gedownload, het is een zipfile met een .inf en een .sys file. Ik heb het uitgepakt en de inf-file geïnstalleerd (rechtsklikken, install kiezen). Dat is echter blijkbaar niet voldoende, aangezien het nog niet werkt. Mis ik nog iets? Herstarten heeft niet geholpen. Moeten die files op een bepaalde plaats gezet worden?
Link naar reactie
Ja, dat was inderdaad een beetje te kort door de bocht! ;) Jouw omschrijving bleek voldoende, want het werkt nu! Hartelijk dank, ik kan weer lekker luisteren naar mijn MP3-tjes enz. En natuurlijk gaat deze driver mee op de eerstvolgende backup, zodat ik de volgende keer na herinstallatie me geen kriek meer hoef te zoeken. Prettig weekend! :-)
Link naar reactie
[quote:5c6a614048="wateengedoe2"]Hartelijk dank, ik kan weer lekker luisteren naar mijn MP3-tjes enz. En natuurlijk gaat deze driver mee op de eerstvolgende backup, zodat ik de volgende keer na herinstallatie me geen kriek meer hoef te zoeken.[/quote:5c6a614048]Graag gedaan. 8) Enkele zoekwoorden in Google doen trouwens wonderen: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Matsonic+MS7142A+download&btnG=Zoeken&meta=
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...