Ga naar inhoud

Geluid DVD in Mediaspeler


Aanbevolen berichten

[quote:3a3405e420="Hendrikus"]Een DVD afspelen met Windows Media Speler lukt wel maar ik krijg geen geluid. Codec nodig, instelling?[/quote:3a3405e420] Waarschijnlijk heb je na installatie van dit programma gewoon geluid: [u:3a3405e420][b:3a3405e420][i:3a3405e420]AC3Filter[/i:3a3405e420][/b:3a3405e420][/u:3a3405e420] [b:3a3405e420]Omschrijving[/b:3a3405e420]: AC3Filter - it is DirectShow filter for AC3 decoding to play .AVI with AC3 audio tracks and MPEG2 (DVD). Distributed absolutely for free (FREEWARE, OpenSource). Main features: Full AC3 standard compliance. S/P DIF passthrough support. Decode MPEG2 PES streams. Multichannel output support. LFE support. Dynamic Range Compression (DRC) support. Overflow control and automatic gain control. Gain levels control. Bitstream information (channel format, bitrate, sample rate, coupling freq and maximun freq). Input/output levels. Matrix mixer with direct control of mixing matrix. Stereo to multichannel mixing. DolbySurround/ProLogic/ProLogicII downmixing. Delays for each channel. Equalizer. [b:3a3405e420]Homepage[/b:3a3405e420]: [url]http://ac3filter.sourceforge.net/[/url] Voor gerelateerde software, zie: [url]http://www.arjan.org/?Multimedia:Audio:Encoders[/url] Groet,
Link naar reactie
[quote:bdfdd93108="halewijn"][quote:bdfdd93108="Hans.Vosman"]Wat zijn je "luidspreker" instellingen? Te vinden onder de knop 'Geavanceerd' op het het tabblad 'Dvd' van de WMP opties.[/quote:bdfdd93108] Window media player heeft geen dvd decoder.Deze zul je moeten kopen via internet[/quote:bdfdd93108]Hmm, ik heb niks gekocht (afgezien dan van de Windows zelf) en dat tabblad zit gewoon in WMP 10 van mijn huidige Windows XP Professional. Of bedoel je wat anders?
Link naar reactie
[quote:3bf5afea37="Hans.Vosman"][quote:3bf5afea37="halewijn"][quote:3bf5afea37="Hans.Vosman"]Wat zijn je "luidspreker" instellingen? Te vinden onder de knop 'Geavanceerd' op het het tabblad 'Dvd' van de WMP opties.[/quote:3bf5afea37] Window media player heeft geen dvd decoder.Deze zul je moeten kopen via internet[/quote:3bf5afea37]Hmm, ik heb niks gekocht (afgezien dan van de Windows zelf) en dat tabblad zit gewoon in WMP 10 van mijn huidige Windows XP Professional. Of bedoel je wat anders?[/quote:3bf5afea37] Wmp kan dvd afspelen,maar dan moet het wel ondersteund worden door een dvd drive en door een dvd decoder.De dvd decoder voor de wmp plug-in kun je [via google] bestellen bv.bij Intervideo,cyberlink etc.Ergo dat er geen geluid is ,heeft hier niets te maken met een ac3filter.,maar met het 0ntbreken van genoemde feiten.Dit heeft overigens alles te maken met ,wie heeft de licenties van een bepaald produkt!
Link naar reactie
[quote:8b347e1499="halewijn"]... bestellen bv.bij Intervideo,cyberlink etc.Ergo dat er geen geluid is ,heeft hier niets te maken met een ac3filter.,maar met het 0ntbreken van genoemde feiten.Dit heeft overigens alles te maken met ,wie heeft de licenties van een bepaald produkt![/quote:8b347e1499]Ik heb inderdaad een Dvd decoder geinstalleerd, dat WMP die vermoedelijk ook gebruikt, daar heb ik niet bij stil gestaan. Nu heb ik op een andere computer wel problemen met geluid afspelen met zo'n beetje alle spelers behalve WMP ...
Link naar reactie
[quote:9a8397d21f="Hans.Vosman"][quote:9a8397d21f="halewijn"]... bestellen bv.bij Intervideo,cyberlink etc.Ergo dat er geen geluid is ,heeft hier niets te maken met een ac3filter.,maar met het 0ntbreken van genoemde feiten.Dit heeft overigens alles te maken met ,wie heeft de licenties van een bepaald produkt![/quote:9a8397d21f]Ik heb inderdaad een Dvd decoder geinstalleerd, dat WMP die vermoedelijk ook gebruikt, daar heb ik niet bij stil gestaan. Nu heb ik op een andere computer wel problemen met geluid afspelen met zo'n beetje alle spelers behalve WMP ...[/quote:9a8397d21f].Met nero oem versie loop je tegen dezelfde moeilijkheden aan.Eigenlijk nog erger je kunt zelf je gebrande dvd niet afspelen [due to patent licence restrictions].Andere spelers heb ik niet geprobeerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...