Ga naar inhoud

dual layer wat een dvd prijzen


Aanbevolen berichten

omdat ik bij dvd's branden niet zo handig ben met shrink software etc. ik ben er vaak mee bezig en is ie gebrand dan werkt ie nog niet. +dat je vaak ook delen van de film zelf af moet halen. zat ik te denken aan een dual layer brander. vaak kan elke dvd er zo op. effe kijken wat de dual dvd's kosten. ik denk zal wel 2x zo duur zijn. uhm: 6.95 en 10.95 by mycom. een gewone dvd heb ie voor iets meer dan 1 euro. via internet kan het uiteraad goedkoper. maar dit zijn toch geen prijzen meer man? 10.95 +tijd branden+ hoes kopieren + plastic echte dvd hoes. wacht 2 jaar en die film koop je voor 15 € nieuw. gaan die prijzen nog snel zakken of blijft het zo?
Link naar reactie
Tuurlijk gaan de prijzen zakken. Ik keek laats in een oud computer boekje. Stonden dvd branders te koop voor 1700gulden en nog veel meer raare dingen :D Maar waarom nu al dual layer gebruiken? Heb je nog helemaal niet nodig, je hebt nu alvbast zo'n brander, tegen de tijd dat je hem gebruikt zullen de schijfjes veel goedkoper zijn.
Link naar reactie
ik denk niet dat dat zo'n vaart loopt, veel fabrikanten hebben nu grof geinvesteerd in dual layer productie technieken, die houden een nieuwe standaard wel tegen totdat ze genoeg geld verdiend hebben. daarnaast is dvd zelf nog niet eens echt fatsoenlijk standaard, laat staan DL. toen dvd kwam was CDrom toch al wel aardig ingeburgerd voor zover ik mij herinner...
Link naar reactie
[quote:065d7920f9="computerbacterie"]De opvolger van de dvd zal nog wel lang op zich laten wachten denk ik. Het is volgens mij voornamelijk marketinggelul wat de bedrijven die zich met HD-DVD en bluray lopen uit te kramen. Duurt nog wel een jaartje of vijf voordat de opvolger van de dvd er is denk ik...[/quote:065d7920f9] Nee hoor, blue ray ligt eind dit jaar al in de winkel (US), de Playstation 3 gaat ook blue ray als standaard gebruiken en die komt begin volgend jaar al uit in de US.
Link naar reactie
[quote:6883ff01bb="Salseros"]Nee hoor, blue ray ligt eind dit jaar al in de winkel (US), de Playstation 3 gaat ook blue ray als standaard gebruiken en die komt begin volgend jaar al uit in de US.[/quote:6883ff01bb] Ik doelde er eigenlijk op wanneer beschrijfbare bluray-schijven betaalbaar zullen zijn en daadwerkelijk in de plaats van dvd gebruikt zullen worden. Ik denk dat dat nog een tijd gaat duren. Betaalbare bluray schrijvers en schijven voor op de pc bedoelde ik dus.
Link naar reactie
[quote:6a2de4468e="r.marijnissen"]waarom dl brander omdat ik een hekel heb aan stukjes uit een film weg halen. ook al zijn alle extras weg nog past ie er dan vaak nog niet op. ook de mislukte dvds door verkleinen en zo ik vind het teveel gedoe. ik wil gewoon dvd erin copieren en klaar.[/quote:6a2de4468e] eens, dat zijn je eisen, dan moet je ook de prijs betalen om aan die eisen te voldoen. Weghalen van extra's is simpel hoor (shrink). Ja je hebt gelijk je moet wel een paar muisklikken extra doen, maar dat reduceert wel de kosten van de schijfjes
Link naar reactie
Een Dual-layer met bijbehorende (dure) schijfjes zijn mijns inziens alleen interessant als je zelf video monteert en meer tijd op een DVD kwijt wilt. Dan is 6,95 euro voor een mooie film niet duur, laten we eerlijk zijn. (op www.opus.nl overigens 4,60 euro) Maar als het op kopieren aan komt, dan zou ik inderdaad zeer tevreden zijn met DVD-shrink en Nero zodat je een uitstekende kwaliteit film op een schijfje van 0,50 euro kwijt kunt. Laten we eerlijk zijn, wat zeuren we nog....? Gr. Theo
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...