Ga naar inhoud

Hauppage PVR 150 of -350?


Aanbevolen berichten

Ik ga binnenkort een nieuwe tv-kaart aanschaffen en twijfel dus tussen deze twee. Het feit dat de 350 je cpu ontlast lijkt me niet zo relevant, ik ik heb een AMD 1800, dat lijkt me snel genoeg. Waar ik wel benieuwd naar ben is de tv-out van de 350, is de kwaliteit veel beter dan die van een grafische kaart? (heb een Asus V9520)
Link naar reactie
Moeilijk te zeggen. Indien je nu bijvoorbeeld een dvd 'full-screen' af kunt spelen op de tv via de tv-out van de grafische kaart en daar geheel tevreden mee bent, dan zul je met de tv-out van de PVR-350 geen verbetering ervaren. Bedenk verder dat de tv-out van de PVR-350 enkel voor het afspelen van - in mpeg - gecodeerde video-bestanden geschikt is; veel beperkter dan een tv-out van een grafische kaart. Wel kun je met de PVR-350 ook i.c.m. zijn tv-out praktisch zonder cpu-gebruik werken. Mpeg de-codering vereist verder niet veel cpu-kracht (circa 350 MHz schijnt al voldoende te zijn), mpeg en-codering (doet de PVR350 net als de ander PVR's (?) ook hardware-matig) vereist wel relatief veel cpu-kracht: circa 1700 MHz voor mpeg-2@dvd-niveau, maar kan dus op gestelde pc ook zonder de hardware zoals op de PVR's.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...