Ga naar inhoud

Probelemen met afspelen divx bestanden.


Aanbevolen berichten

Een kennis van mij heeft het volgende systeem: Computer: Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional OS Service Pack Service Pack 2 Internet Explorer 6.0.2900.2180 Computernaam [color=red:4aac0a8b2f]XXXXX [/color:4aac0a8b2f] Naam gebruiker [color=red:4aac0a8b2f]XXXXXXX [/color:4aac0a8b2f] Logon Domein [color=red:4aac0a8b2f]XXXXXXX [/color:4aac0a8b2f] [color=red:4aac0a8b2f] edit RW: het posten van namen(voluit) icm domein namen en pc namen op een forum is niet zo verstandig ivm evt hackers... [/color:4aac0a8b2f] Moederbord: CPU Type Intel Pentium IIIE, 600 MHz (4.5 x 133) Moederbordnaam AOpen AX63 Pro (2 ISA, 5 PCI, 1 AGP, 3 DIMM) Moederbord Chipset VIA VT82C693A Apollo Pro133 Systeemgeheugen 256 MB (SDRAM) BIOS Type Award Modular (02/01/01) Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1) Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2) Communicatiepoort Printerpoort (LPT1) Scherm: Video kaart NVIDIA GeForce3 Ti 200 (64 MB) 3D-Versneller nVIDIA GeForce3 Ti 200 Monitor BenQ FP557 (12483576) Multimedia: Geluidskaart Creative SB PCI128 (Ensoniq ES5880) Sound Card Opslag: Diskettestation Diskettestation Harde schijf HP photosmart 7200 USB Device Harde schijf Maxtor 2R010H1 (10 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100) Harde schijf Maxtor 6E040L0 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133) Optische Station _NEC DVD+RW ND-1100A (DVD:4x/2.4x/12x, CD:16x/10x/40x DVD+RW/CD-RW) Optische Station AOpen DVD-1640 PRO (16x/40x DVD-ROM) Partities: C: (NTFS) 9201 MB (4190 MB vrij) D: (FAT32) 9756 MB (6525 MB vrij) E: (NTFS) 14998 MB (1197 MB vrij) F: (NTFS) 14998 MB (3863 MB vrij) Invoerapparaten: Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord Muis PS/2-compatibele muis Echter bij het afspelen van divx bestanden met ondertiteling loopt het nooit synchroon. Zowel ondertiteling niet als beeld en geluid. Processorbelasting is dan in de meeste gevallen 100%. Waar zit hier de bottleneck????
Link naar reactie
Zorg voor: Laatste moederbord drivers van VIA (4-in-1 Hyperion drivers) Zorg voor laatste versie videokaart drivers of gebruik de eventuele standaart windows drivers indien aanwezig. zorg voor recente audio kaart drivers of gebruik de windows drivers zorg voor DirectX minimale versie 8. Draait de harde schijf wel in U-dma mode? --->apparaat beheer/ide-ata-atapi controllers/eigenschappen. Houd de beeld scherm resolutie op maximaal 1024x768 maar mogelijk kan 800x600 verbetering brengen. Probeer zowel 24 als 32 bits kleur en bekijk de cpu belasting , sommige divx draait op 32 bits kleur optimaal, andere draaien weer met 24 bits kleur optimaal (dus met de laagste cpu belasting). Of je de juiste kleurdiepte hebt is als volgt te checken: start/uitvoeren en typ: mplayer2.exe , je krijgt de ouderwetse mediaplayer, ga naar: beeld/opties/speler en vink aan "bedieningspaneel bij volledig scherm". start je film en druk alt+enter je krijgt dan volledige scherm weergave. beweeg je muis cursor naar beneden,de bedieningsbalk zou onderin beeld moeten verschijnen. Geen balk?: fout Geen muis cursor: fout Streperig beeld waarin de beeld lijnen zijn te tellen?: fout Oplossing is meestal de kleur diepte veranderen, het gebrek wat je hebt heet "geen overlay weergave", de video driver kan met de op dat moment ingestelde beeldeigenschappen geen overlay gebruiken voor projectie van de video. Overlay is een techniek die de cpu belasting (zeker op oudere systemen) enorm vermindert,mogelijk wel 70% of meer. Een andere oplossing is deze "versneller" die ook ondertitels kan inspiegelen: http://www.tac.ee/%7Eprr/videoutils/divxg400.html De configuratie kent een optie "economic mode" en neemt heel veel cpu belasting weg ten koste van een minimale (bijna/niet te zien) kwaliteit vermindering. Installeer de DivxG400 en vink economic mode aan en blijf verder overal vanaf totdat je het hebt uitgeprobeert, 1 verkeerde optie aan/uitzetten en je probleem kan erger worden. Ondertitels krijg je door de ondertitel dezelfde naam te geven als je movie en in dezelfde map te plaatsen. Afspelen doe je het best met mplayer2.exe of mediaplayerclassic. Vergeet ook niet dat je op een ouder systeem bij video-geklooi altijd het beste kan rebooten voordat je weer iets nieuws probeert of een andere player gebruikt. Verlies van overlay weergave kan je al heel simpel krijgen door eerst een dvd te bekijken met dvd-player software, deze afsluiten, en vervolgens een divx-5 film te starten in mediaplayer, je overlay weergave is dan meestal weg en komt pas weer terug na een reboot. In dat opzicht is het dan ook verstandig om de thumbnail/voorbeeld weergave van winXP geheel uit te schakelen, deze geeft zeker op oudere systemen veel extra cpu belasting en kan ook overlay weergave verhinderen.
Link naar reactie
[quote:ff4bbaa999="waardd"]Is één en ander eventueel ook op te lossen met een andere grafische kaart[/quote:ff4bbaa999]Nee, DivX decoderen wordt niet gedaan door de grafische processor. [quote:ff4bbaa999="waardd"] of is in dit geval het MB echt de bottleneck. Dan zou je kunnen overwegen om een upgradeset te nemen.[/quote:ff4bbaa999]Ik heb zelf DivX incl. subs vloeiend afgespeeld weten te krijgen op een Celeron 500MHz, dus een PIII 600MHz moet het zeker kunnen. Ik denk dus dat het probleem meer aan de gebruikte drivers en/of decoders ligt. Van welke bron wordt DivX trouwens afgespeeld, een partitie van de modernste HDD? VLC Media player al geprobeerd? Deze speler met eigen codecs ondersteunt nu ook ondertitels. http://www.videolan.org/vlc/ Bij een upgradeset moet je trouwens CPU+mobo+geheugen vervangen. Dan kun je net zo goed een heel nieuw systeem nemen denk ik. Bij Dell hebben ze bijv. tot Pasen een Dimension 3000 incl. 17" CRT monitor voor 349 euro (wel ff kiezen voor '1 Jaar CAR ( Colect and Return) [minderprijs € 107]' i.p.v. 'Basic Package: 3 Year Next Business Day onsite support & 30 day Online MultiMedia Training' bij 'Support Uitbreidingen'). Speelt prima DivX af en is superstil. http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/dimen_3000?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs [size=9:ff4bbaa999]Of kijk anders ff bij "Te koop aangeboden" voor leuke aanbiedingen.[/size:ff4bbaa999] :wink:
Link naar reactie
Welke mediaplayer gebruik je? met [url]www.bsplayer.org[/url] gaat het bij mij vaak goed. probeer ook een codecpack van k-lite of nimo of fdd. ik weet zo niet meer welke gratis is en welke niet. je vind ze via google. persoonijk denk ik dat dit meer een software probleem is dan een hardwareprobleem. Het kan natuurlijk ook zijn dat het videobestand corrupted of gewoon brak is. probeer ook andere films om het zeker te weten
Link naar reactie
Het is met alle films die gespeeld worden op verschillende players. Ik weet alleen niet of ze vlc ook gebruiken zal ik eens nakijken in combinatie met de drivers. Maar kunnen b.v. verkeerde drivers leiden tot een extreem gebruik van CPU power. Als de film wordt gestart blijft deze namelijk aan zijn plafond van capaciteit.
Link naar reactie
[quote:d14c4ace28="waardd"]Maar kunnen b.v. verkeerde drivers leiden tot een extreem gebruik van CPU power.[/quote:d14c4ace28]Ik weet wel dat de ene codec effciënter omgaat met de processorkracht dan de andere. Maar we hebben het hier toch over standaard DivX-jes en XviD-jes? Anders ff met AviCodec ff kijken hoe die film nu precies gecodeerd is qua beeld en geluid (dat laatste moeten we natuurlijk ook niet vergeten). http://www.videohelp.com/play#identify [quote:d14c4ace28="waardd"]Als de film wordt gestart blijft deze namelijk aan zijn plafond van capaciteit.[/quote:d14c4ace28]Hoe zie je dat? Die Task Manager van WinXP geeft bijna altijd 100% aan als je een proces draait, dus die vertrouw ik niet zo.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...