Ga naar inhoud

dubbele webcam configuratie


Aanbevolen berichten

Ik denk dat het opnemen met 2 webcams niet zal liggen aan de cams zelf, maar aan de software die ze aanstuurd. Maw, als je de goede software gebruikt lijkt het me dat het moet kunnen. 1 Porbleempje kan wel zijn dat als je beide stromen ook nog eens real-time wil comprimeren, dat je CPU dat niet aankan.
Link naar reactie
De webcam zelf zal niet veel invloed hebben al zou ik toch wel voor een zo recent mogelijk model gaan, de driver daarvan zal beter geoptimaliseerd zijn als van oudere typen. Verder zul je moeten uitvogelen of en hoe je usb bussen in de laptop lopen. Je wilt in principe niet 2 cams op 1 usb controller aansluiten ivm bandbreedte en latency problemen. Verder kun je een probleem verwachten met je harde schijf aangezien deze 3 taken zal moeten vervullen en allen tegelijkertijd: windows draaiend houden+cam1-stream wegschrijven+cam2-stream wegschrijven. Mogelijk kan een via usbII of 1394 aangesloten (snelle) 2e schijf dat punt verbeteren. Voor de compressie zou ik de Pegasus Picvideo MJPEG codec gebruiken deze heeft 1 van de laagste sys belasting in codec land. Maar evengoed: 2x 640x480 is ongeveer hetzelfde als 1 video van 1024x600 en dat zijn toch wel een heeeeleboel pixels.... Je zit dan toch wel zo in het gebied van 720I HDTV. Je zult dus toch wel een behoorlijk potente laptop moeten inzetten wil dit gaan lukken, iets van een 2,5 Ghz P-4 ofzo. Verdere tips: houd de capture schijf zo leeg mogelijk,defragmenteren, alle rotzooi in de systray uitzetten enz enz...(de bekende videocapture tips)
Link naar reactie
Ik draai hier 4 Usb webcams op een PII 333 Mhz ... Ja uiteraard gaat dat erg traag ;-) maar ik neem aan dat de snelheid van je machine een stuk hoger ligt en het aantal gehalveerd wordt. Dus zou het prima moeten kunnen. Vraagje, 2 op 1 poort lijkt me idd niet erg goed, maar ik heb een uitbreidingskaart op een pci slot zitten met 2 usb sloten. daar zitten dus 2 van de cam's in. Kan dat kwaad? :roll: :D
Link naar reactie
Draaien of capture je de videostromen naar harddisk? Draaien(kijken in een venster) kost niet zo veel cpu en eist niets van je harde schijf en zal wel lukken, capturen is een ander verhaal. Je 2 cams op 1 pci kaart moet geen probleem zijn en werken, zit er 1 controller op de kaart dan zal capturen mogelijk wel een probleem geven afhanklijk van het type usb: I of II Type I heeft maar 11 mbit bandbreedte en effectief blijft daar zeg 8 a 9 Mbit/s van over. Het zal verder afhangen van je capture instellingen/resolutie/compressie
Link naar reactie
Ik denk dat het met 2 Ghz waarschijnlijk wel zal lukken vooropgesteld dat je wel een mjpeg codec gebruikt en de boel goed aansluit. Je zult in app beheer moeten kijken of elke cam wel op een aparte usb controller loopt, zoniet; kabels switchen naar een andere poort. Afhankelijk van de functionaliteit die je wenst bij capture zou ik voor de software iets als Virtualdub gebriken of wellicht nog eenvoudiger; AMcap (is de opvolger van Vidcap)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...