Ga naar inhoud

zelf een dvd recorder bouwen.


Aanbevolen berichten

[quote:4baf519e3e="joopbecks"]ik vroeg me af wat je nodig hebt om een dvd recorder te bouwen. alleen voor programma's op te nemen van de tv. :roll: ik bedoel dus niet zo'n heel media center, maar gewoon een harde schijf en een dvdbrander en een tv tuner en dus nog wat dingen.[/quote:4baf519e3e] Dat kun je doen met bijv. een op via c3 gebaseerd systeem in combinatie met een hauppauge pvr 150mce of iets dergelijks. Ik heb hier een moederbord met c3-cpu, 256 MB, hauppauge 150 mce en het werkt goed, behalve de weergave dan, omdat de beeldkwaliteit van de onboard video niet om over naar huis te schrijven is.
Link naar reactie
Als je zelf een HD recorder wil bouwen, heb je nodig: kast, moederbord, processor, geheugen, TV kaart, harde schijf, grafische kaart, klavier en muis. Ben je direct zo'n € 500 kwijt. Voor zo'n € 400 koop je een kant en klaar toestel mét DVD recorder: http://www.panasonic.be/servlet/PB/menu/1046122_l6/index.html
Link naar reactie
stel mijn tv is gekoppeld stereo en die weer aan pc via videokaart geluid via stereo van tulp naar jack. dan heb je alleen een tv kaart nodig voor opnamen op harde schijf? of bedoel je met tv kaart videokaart? want dit heb ik nu. ik kan dus films van pc op de tv kijken. en geluid van pc gaat over stereo. ik zou ook wel tv programmas willen opnemen? hoe dit te realiseren?
Link naar reactie
[quote:8d4ae2d5fb="r.marijnissen"]stel mijn tv is gekoppeld stereo en die weer aan pc via videokaart geluid via stereo van tulp naar jack. dan heb je alleen een tv kaart nodig voor opnamen op harde schijf? of bedoel je met tv kaart videokaart? want dit heb ik nu. ik kan dus films van pc op de tv kijken. en geluid van pc gaat over stereo. ik zou ook wel tv programmas willen opnemen? hoe dit te realiseren?[/quote:8d4ae2d5fb] Het simpelste is om in je huidige PC een TVkaart te monteren. Met die TV kaart programma's opnemen en kijken op je TV, zoals je nu ook doet met films. Om het te branden op een DVD heppie alleen dan nog een brander nodig. Voordeel van mijn voorstel is dat je nog kan monteren als je dat wilt voordat je het brandt. Tevens minder duur dan het opzetten en kopen van een nieuw systeem. Misschien kan je ook nog een extra HD inzetten die alleen wordt gebruikt voor opnamen, 80GB is meer dan voldoende.
Link naar reactie
[quote:e92bd75090="r.marijnissen"]stel mijn tv is gekoppeld stereo en die weer aan pc via videokaart geluid via stereo van tulp naar jack. dan heb je alleen een tv kaart nodig voor opnamen op harde schijf? of bedoel je met tv kaart videokaart? want dit heb ik nu. ik kan dus films van pc op de tv kijken. en geluid van pc gaat over stereo. ik zou ook wel tv programmas willen opnemen? hoe dit te realiseren?[/quote:e92bd75090]Een video capture kaart lijkt me voldoende. Vermoedelijk is een TV-kaart met die optie het goedkoopste en de mooiste oplossing. Dan kun je onafhankelijk van je TV, TV kijken op de computer. Het voordeel van in ieder geval een gewone video ingang is dat je ook gewoon video kan opnemen en niet alleen TV programma's. Het je genoeg aan een video ingang dan is een capture kaartje op zich voldoende. Waar je op moet letten is hoe informatie wordt opgeslagen. Het lijkt me dat dvd achtig/mpeg2 achtig formaat het mooiste is. Als compronis eventueel mpeg1. Dit zijn universele en compacte formaten. Te goedkope oplossingen bieden vermoedelijk alleen de mogelijkheid van AVI (DV) opslag of een software oplossing die te veel CPU kracht vraagt. In ieder geval vind ik dat een belangrijk aandachtspunt. Dit omdat het video bestand in principe hardware onafhankelijk zou moeten zijn wanneer je dat met anderen wil uitwisselen. Persoonlijk vind ik dit een voordeel van een Media Center die uiteraard ook weer zo wat nadelen heeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...