Ga naar inhoud

beeld uitrekken zonder 'zwarte balken'


Aanbevolen berichten

Ik heb een videobestand met een nogal raar beeldformaat: [img:fb9b10d523]http://img206.exs.cx/img206/5121/film14cd.gif[/img:fb9b10d523] Als ik nu op de knop "Volledig Scherm" druk in een willekeurige mediaplayer, krijg ik dit: [img:fb9b10d523]http://img206.exs.cx/img206/5282/film24li.gif[/img:fb9b10d523] Dit is natuurlijk nog steeds geen 'volledig scherm', hij rekent de zwarte balken mee bij het stretchen. :-? Nu vraag ik me af: is er een videoplayer die het beeld kan uitrekken zónder die zwarte balken? Dus dat het beeld echt alleen gevuld is met de eigenlijke film? P.S. Enige haast is geboden, ik heb het woensdag nodig bij een presentatie.
Link naar reactie
Als het een avi bestand is kun je met Virtualdub de zwarte balken eraf snijden en evt daarna nog de resolutie aanpassen alhoewel dat niet veel verbetering zal geven. Je krijg zo wel een volledig beeld bij "full screen" Je opent de video in virtualdub, gaat naar video/filters/add/nulltransform , klik 1x op ok en dan de knop "cropping", vervolgens kun je instellen wat eraf gesneden moet worden. Dan zul je video compressie moeten instellen onder video/compressie , iets van divx is altijd wel goed. Houd er wel rekening mee dat als je de zwarte randen hebt weggeknipt je een beeld moet overhouden waarvan de horizontale en verticale resolutie deelbaar moet zijn door 16 zoals bv 320x240, een resolutie van bv 335x465 is dus niet mogelijk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...