Ga naar inhoud

Draadloze tv signalen?


Aanbevolen berichten

Maar dan even een vraag, ik koop dus gewoon een splitter, aan die splitten zet ik de gewone tv, en aan de andere uitgang zet ik een draad. Maar hoe moet je dat draad bevstigen, je hebt zegmaar zo'n gewoon tv-kabl stekkertje, hier heb je volgens mij 2 polen, kan dat dus gewoon het luidsprekerdraad, van dat grijze? en dan de + van het draad op de ene pool in het stekkerte, en de - pool op het andere pooltje in het stekkertje, is dat het echt allemaal? want altijd als ik een tv antenne zie, zijn dat op 2 sprieten, of is dat zo'n rond ding. En zou de kracht genoeg zijn om zonder antenne versterker helemaal naar boven te zenden? ik kan me het namelijk zo moeilijk voorstellen dat zo'n luidsprekerdraadje zo'n signaal verstuurd.
Link naar reactie
[code:1:896a6d7164] -------------------------| |------------------------- [/code:1:896a6d7164] Als je 2 stukken draad als boven maakt en de antenne stekker in het midden bevestigd (op de twee | | streepjes) dan heb je je antenne Lengte van de draadjes iets van 10 cm tot 50cm per stuk. Je kunt met de lengte expirimenteren om het rendement van je eigenbouw antenne mee te verbeteren. De berekening zegt dat de lengte van 1 draad 71 gedeelt door de frequentie zou moeten zijn. De kabel tv band (UHF) loopt van ongeveer 150 tot 850 Mhz 71/150=0.47 meter 71/850=0.08 meter De lengte van je draden zou dus tussen de 8 cm en 47 cm moeten zijn. Ik zou zeggen; begin met 50 cm en kijk wat het doet en kort daarna de draden in tot de helft en kijk weer wat het doet, beetje trial en error. De grap is echter dat er nog meer berekeningen mogelijk zijn die zegt de lengte mag ook 2x,4x,8x 16x enzenz de lengte zijn. Praktijk?: gewoon wat proberen en zien wat er gebeurt. Het is zo'n simpel expirimentje, in de tijd dat jij je vorige postje had geschreven had je het al kunnen proberen....
Link naar reactie
De antennes zijn het beste alletwee hetzelfde kwa vorm en afmeting. Die 2 a 3 meter haal je dus zonder versterker? Dat betekent dat je een redelijk mooi en sterk kabel signaal hebt (alhoewel ik zelf in mijn vorige woning veel beter had; daar haalde ik de eerste verdieping zonder versterker)en dat de truuk met de extra antenne versterker grote kans van slagen heeft.
Link naar reactie
ik heb het met de antenne versterker gehaald, en misschien nog wel meer, maar daar was veel te veel storing bij. ik kan dus in principe goed 2 van die ronde antennetjes halen, die zijn precies hetzelfde, en lekker stevig. Maar is dit groot genoeg? Kan je mij vertellen hoe jij alles hebt gedaan, met welke antennes, enzovoort. en wat voor materialen. en kan ik bijvoorbeeld ook 1 enkele radioantenne gebruiken? of moeten het er 2 zijn
Link naar reactie
ik heb nu 2 dezelfde antenne's, deze komen van een radio, ik heb trouwens in de "antenna" aansluiting, de kabel uit de muur gestoken, en in de tv 1 de zend antenne, en in tv2 de gewone tv. En heb 2 dezelfde antenne's maar de kwalitiet is beroerd, ik heb 3 - 5 meter voor de antenne bereik, maar veel verder niet, en heel veel ruis en alles. nog tips?
Link naar reactie
Was ik weer, ff eruit geweest 8) (+Kylie Minogue in Ahoy! 8) ) Hm, wat voor antenne versterker heb je dan? He je al geprobeert uit te vogelen hoe de "richting" van de antennes werkt? De meeste radio en tv antennes hebben een versterkte werking 1 of 2 kanten op, hangt een beetje af van het model. het idee is dat je beide antennes zo zet dat ze in elkaar verlengde liggen wat betreft de richtingswerking zodat de zender optimaal in de richting van de ontvanger straalt en de ontvanger optimaal gericht is op de zender.
Link naar reactie
Ik heb de ontvangst nog zover gekregen dat hij tot op de eerste verdieping goed was. Maar op de zolder onontvangbaar. Het dus toch maar een kabel gelegd. Helemaal zonder gaten te boren, er bleek een pijpje voor de CV termostaat helemaal naar de zolder te lopen, en rara, de kabel is er helemaal doorheen. Dat is wel geluk hebben. Maargoed, het is een goed idee met die antennes, alleen zou ik dan denk ik 2 versterkes nodig hebben, eentje voor verzenden, en eentje voor ontvangen. In ieder geval bedankt!!!
Link naar reactie
[quote:b09b5b170c="vanwalsum"]Ik heb de ontvangst nog zover gekregen dat hij tot op de eerste verdieping goed was. Maar op de zolder onontvangbaar. Het dus toch maar een kabel gelegd. Helemaal zonder gaten te boren, er bleek een pijpje voor de CV termostaat helemaal naar de zolder te lopen, en rara, de kabel is er helemaal doorheen. Dat is wel geluk hebben. Maargoed, het is een goed idee met die antennes, alleen zou ik dan denk ik 2 versterkes nodig hebben, eentje voor verzenden, en eentje voor ontvangen. In ieder geval bedankt!!![/quote:b09b5b170c] tja :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...