Ga naar inhoud

Draadloze tv signalen?


Aanbevolen berichten

www.marmitek.com Audio- en videozenders: CableLink 75 Zender kan rechtstreeks op de antennedoos worden aangesloten Ingebouwde Philips TV tuner Een universele afstandsbediening wordt meegeleverd Verzend draadloos TV-signaal, dwars door muren en plafonds! Met ingebouwde TV-tuner, zodat u niet afhankelijk bent van de tuner van bv. uw videorecorder. Inclusief 5in1 universele afstandsbediening edit: even te traag :wink:
Link naar reactie
[quote:4a3fe27810="Eddy X"]www.marmitek.com Audio- en videozenders: CableLink 75 Zender kan rechtstreeks op de antennedoos worden aangesloten Ingebouwde Philips TV tuner Een universele afstandsbediening wordt meegeleverd Verzend draadloos TV-signaal, dwars door muren en plafonds! Met ingebouwde TV-tuner, zodat u niet afhankelijk bent van de tuner van bv. uw videorecorder. Inclusief 5in1 universele afstandsbediening edit: even te traag :wink:[/quote:4a3fe27810] heee, bedankt . Nooit geweten dat voor satelliet ook zoiets mogelijk was .Namens mijn echtgenote dank (wordt gek van die kabels)
Link naar reactie
[quote:1117d96805="vanwalsum"]Nog een keer dan, kan ik die zender die op funprice staat ook zo op de kabel aansluiten? ik hoef ze niet met afstandbediening ofzo, ze moeten alleen zenden, en verder helemaal niks.[/quote:1117d96805] tja . kijk .eh heb Fun---- geen telefoon , email adres enz.. Telefoonnr. staat op website
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp wil je dus uiteindelijk je antenne/kabel aansluiting boven op zolder hebben zonder kabels te hoeven aan te leggen? Een antenne versterker (van de gamma) aangesloten op de kabeldoos beneden en daaraan een tv-antenne zal als zender werken waarna je op een redelijke afstand het signaal weer kan opvangen met een tv antenne en je tv kan invoeren. De antennen kan bestaan uit een simpele draad, zolang de ontvangst antenne maar in dezelfde richting is opgehangen zal de overdracht op korte afstand bijna 1:1 zijn dus: ----------------------------------- versterker-antenne ---------------------------------- ontvangst antenne Dergelijke constructies plaatsen jouw wel technisch/wettelijk gezien in dezelfde situatie als de Nozema welke zendmasten door het hele land heeft staan (bv Lopik), dat is dus verboden want je bent geen zend gemachtigde, ik vermeld het maar.... Erg bang hoef je er niet voor te zijn zolang je het bij een antenne versterker houd voor huis/tuin/keuken gebruik, deze hebben een vermogen van enkele miliwatts. Ga je er een heavy eindtrap (MRF237/BLY88a) aanhangen met meerdere watt vermogen dan wordt het een ander verhaal want dan kan je serieus storing veroorzaken.
Link naar reactie
[quote:d0a35ee2ca="rwilligen"]Als ik het goed begrijp wil je dus uiteindelijk je antenne/kabel aansluiting boven op zolder hebben zonder kabels te hoeven aan te leggen? Een antenne versterker (van de gamma) aangesloten op de kabeldoos beneden en daaraan een tv-antenne zal als zender werken waarna je op een redelijke afstand het signaal weer kan opvangen met een tv antenne en je tv kan invoeren. De antennen kan bestaan uit een simpele draad, zolang de ontvangst antenne maar in dezelfde richting is opgehangen zal de overdracht op korte afstand bijna 1:1 zijn dus: ----------------------------------- versterker-antenne ---------------------------------- ontvangst antenne Dergelijke constructies plaatsen jouw wel technisch/wettelijk gezien in dezelfde situatie als de Nozema welke zendmasten door het hele land heeft staan (bv Lopik), dat is dus verboden want je bent geen zend gemachtigde, ik vermeld het maar.... Erg bang hoef je er niet voor te zijn zolang je het bij een antenne versterker houd voor huis/tuin/keuken gebruik, deze hebben een vermogen van enkele miliwatts. Ga je er een heavy eindtrap (MRF237/BLY88a) aanhangen met meerdere watt vermogen dan wordt het een ander verhaal want dan kan je serieus storing veroorzaken.[/quote:d0a35ee2ca] simpel toch , of nie 8)
Link naar reactie
zijn er dergelijke installaties te vinden op internet? voor een voorbeeld ofzo? trouwens nog iets, als ik nou een ander signaal ontvang op mijn "ontvangst" antenne? dus het gewone 1-2-3 signaal (ned) Want ik moet natuurlijk wel de goeie hebben. Maar dus gewoon een antenne versterker met een draad eraan, en dan op zolder ook een draad, met een stekkertje eraan die in de tv- kaart past.
Link naar reactie
Het normale ned 1-2-3 signaal zul je idd ook ontvangen. afhankelijk van de kanaal verdeling in jouw kabel regio zou je daar last van kunnen hebben. Voor de duidelijkheid; je "zend" antenne zal het complete kabel signaal onverandert uit gaan zenden dus met alle losse kanalen op dezelfde frequentie als dat ze in de kabeldoos zitten Je kunt het eea al eenvoudig testen door de "zend-antenne" gewoon in de kabeldoos te steken , het signaal zoals het uit de kabeldoos komt is in de meeste gevallen al voldoende sterk om enige meters en soms wel enige tientallen meters te overbruggen. Het signaal van kabel exploitanten is wel genormaliseerd wat betreft een minimum signaal sterkte maar afhankelijk van de installatie kunnen daar afhankelijk van je adres behoorlijke verschillen in zitten. Mocht je testje goed verlopen en je besluit een versterker te kopen; je wilt er 1 met een zo hoog mogelijke versterking, deze staat altijd op het apparaat vermeld in de grootheid Decibel (dB). Mogelijk wordt deze waarde vergezeld van het het kanaalbereik waarin deze waarde geldt, je moet daarbij opletten dat je een versterker wilt hebben met een zo hoog mogelijke versterking in het kabel-TV gebied (UHF), het radiogebied (87-108 Mhz) is uiteraard onbelangrijk. TV kanalen op de kabel zitten overwegend in het UHF(kanaal 13-68) gebied, landelijke ned 1-2-3 (en radio) zit meestal in de VHF(kanaal 1-13)
Link naar reactie
aha, zeer leuk dit!!! dat je met een zeer simpele oplossing zoiets kan maken. Ik ga binnenkort dus even een antenneversterker halen bij de gamma ofzo. En ik moet er dus op letten dat ie VHF en UHF ondersteund? En kan ik als antenne gewoon een stuk draad of een radio antenne gebruiken? En dus op zolder gewoon een antenne met een stekker er aan en verder geen electronica. er zitten trouwens in de kabel volgens mij een + en een - , dus hoe moet je dit aan de antenne koppelen? en welke sterkte qua versterker raad je me aan? trouwens wel relaxed, als ik het zo bedenkt dat ik dan in en om het huis draadloos tv kan kijken op m'n laptop, ik ga dan namelijk zo'n usb tv-kaartje ga aanschaffen.
Link naar reactie
vhf=radio en ned 1-2-3 "uit de lucht" uhf= kabel kanalen voorbeeldje: http://www.erconline.nl/product_info.php/cPath/38_39/products_id/191 http://www.erconline.nl/index.php/category/Antenne_versterkers/cPath/38_39 Vaak zijn antenne versterkers uitgerust met meerdere uitgangen zodat je meerdere tv's kunt aansluiten maar dat is voor jouw doel niet nodig, een simpele versterker met 1 in en uitgang is genoeg. Denk er ook om dat zo'n versterker een voeding nodig heeft (meestal laagspanning 6-12 volt) en dat er dus een adaptertje bij moet, maar kan soms ook ingebouwd zijn In principe hoeft je versterker dus alleen uhf te doen maar de meeste doen beide. Er zijn meestal meerdere typen te koop en je kunt er dan dus op letten dat degene die je koopt optimaal versterkt in uhf of vhf, wat je zelf wilt. de richtlijn is "des te meer des te beter" De antenne maak je vast aan het middelste puntje van de antenne aansluiting, de buitenste massa kun je vergeten. Je kunt ook een simpel dipooltje maken: [code:1:183b413d5d] -------------------------| |------------------------- [/code:1:183b413d5d] Aansluiten in het midden, lengte van de draadjes kun je mee expirimenteren( maar wel alletwee even lang), in principe is de lengte uit te rekenen(71/frequentie) maar gewoon beginnen met 40 cm meter ofzo kan het al goed doen. heb je het al geprobeert zonder versterker? dus gewoon met de kabeldoos uitgang? wellicht is je signaal al sterk genoeg en heb je helemaal geen versterker nodig.... Verhaaltje van iemand die een antenne versterker heeft gebruikt om een lokaal tv stationnetje te maken genaamd OrfeoTV(italie) welke naar verluid zo populair is geworden dat het langzaam aan knabbelt aan het monopolie van meneer Berlusconi.... http://www.radioalice.org/nuovatelestreet/index.php?module=subjects&func=printpage&pageid=65&scope=all
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...