Ga naar inhoud

pc aan stereo koppelen. hoe?


Aanbevolen berichten

het doel is: dvd's die op mijn pc staan, afspelen op mijn gewone tv +het geluid over mijn stereo. mijn reciever is gekoppeld aan mijn tv doormiddel van scart kabel. dus mij lijkt dat ik mijn geluidskaart pc moet koppelen aan stereo. en dat ik mijn videokaart moet koppelen aan stereo. want stereo is al gekoppeld aan tv. ik heb liever geen kabels meer naar mijn tv liefst alles van pc naar stereo. maar hoe te werk gaan voor een kwaliteit hetzelfde als ik de dvd af zou spelen in de dvd speler van de stereo. elke uitleg alvast bedankt :D
Link naar reactie
[quote:8a3beffc2c="r.marijnissen"]ja ok maar het geluid moet er naar toe en het beeld.[/quote:8a3beffc2c]Daarvoor moet je toch een beetje meer informatie geven. Op zich verbaasd me je vraag een beetje. Welke type video-ingang gebruik je? Welke type TV-out heeft je videokaart? Composiet of S-VHS? Meestal is het gebruik van 1 type op een (5.1?) receiver praktisch. Waneer je deze antwoorden weet, weet je ook wat je nodig hebt. Gewoon goed kijken naar je versterker en computer. Eventueel wat foto's maken. Soms kan je 1 kabel gebruik (audio+video), soms 2 kabels. Ligt er een beetje aan wat de winkel heeft en wat jezelf wilt.
Link naar reactie
waarom verbaast mijn vraag je een beetje? de video kaart is een 4200ti deze heeft een digitale platteuitgang deze gebruikt men dacht ik ook voor aansluiting op lcd en een ronde. en nog 1 en die gebruik ik voor naar de monitor van de pc. de benamingen van de aansluitingen zeggen me niks welke ik wil gebruiken licht aan welke de beste kwaliteit geeft. maar is dit mogelijk? terwijl de kwaliteit gelijk blijft aan het afspelen rechtstreeks van een dvd speler?
Link naar reactie
ik hoef geen beter beeld te gaan krijgen! ik wil gewoon de aansluiting die ik gebruik van mijn videokaart moet gewoon net zon kwaliteit geven als van stereo naar tv. dus nu van pc naar stereo naar tv dus of dvi uitgang verloopstekker naar tulp. of die ronde naar tulp. maar dat is het beeld geen geluid. heeft iemand uberhaubt dit en hoe is de kwaliteit?
Link naar reactie
Wanneer je videokaart geen TV-out heeft, en je TV geen VGA of DVI ingang, dan zie ik zelf geen normale oplossing. Zelf wel ervaring met het gebruik van TV-out op mijn TV. Ik gebruik S-VHS, maar soms ook composiet naar "pseudo" S-VHS. Kwaliteit is zo goed als mijn TV is, 16 jaar oud kleur 50cm. Ik heb overigens voor 1 van mijn computers nog een Hollywood kaart met S-VHS uit. Dat gaf ook mooi beeld, voor zover mijn TV dat DVD beeld goed kon weergeven. Omdat je misschien niet de geschikte uitgang op je videokaart hebt, begrijp ik vermoedelijk nu wat het probleem is.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
mijn stereo receiver heeft diverse aansluitingen over: b.v dvd, cd, video 1,video 2, video 3 etc voor video 1: is er 1 witte tulp aansluiting. 1 rode tulp 1 s video en een gele video ingang. wat ik wil doen maar of het werkt? is: van geluidkaart naar tulp. b.v video 1. en ook video 1 van s video naar s video. mijn tv is gekoppeld met tv via scart. als ik nu mijn tv aanzet, en mijn receiver op video 1 zet. dan moet ik toch beeld kunnen zien op tv van pc en geluid kunnen horen over receiver? of niet. op tv is geen aansluiting by the way
Link naar reactie
[quote:a16ebae05e="r.marijnissen"]de video kaart is een 4200ti deze heeft een digitale platteuitgang deze gebruikt men dacht ik ook voor aansluiting op lcd en een ronde. en nog 1 en die gebruik ik voor naar de monitor van de pc.[/quote:a16ebae05e]Die ronde heeft vermoedelijk 4 of 7 gaatjes en is qua grootte, te vergelijken met een PS/2 kabel van een toetsenbord of muis. Op zich geldt hier als eerste vraag eigenlijk: welke videosignaal gaat van de receiver naar de TV? Is dat S-VHS (ronde plug met 4 pinnen, grootte van PS/2 steker, meestal zwart snoer) of composiet (tulp, cinch, meestal gele steker)? Mijn receiver wil of alleen S-VHS of alleen composiet, bij twijfel moet ik dan alles aansluiten. Dat laatste wil ik niet, ik heb zo al genoeg (teveel) snoeren.
Link naar reactie
Als je de ronde uitgang van je 4200ti neemt en die aansluit op de scart van je tv, zo heb ik het hier ook en werkt goed. Het geluid heb ik gewoon via de uitgang van de geluidskaart aan de stereo verbonden met de tulp stekkers en werkt ook goed. Ik geloof niet dat je dolby digitaal van pc naar je receiver kunt krijgen, maar daar hou ik me verder buiten. Probeer dit maar eens en je zal zien dat het werkt 8)
Link naar reactie
geluid doe ik gewoon van plug naar tulp. maar beeld daar twijkel ik nog over. van svideo geluidskaart. naar s video receiver of van s video naar scartkabel/tv maar dan moet ik een splitter scartkabel kopen. dus een scart die van tv naar receiver gaat via scart en naar pc gaat via s video. ik heb liever van s video naar svideo. schilt me een hoop gedoe omdat alles weg gewerkt is en het niet een simpel jvc setje is maar een harman kardon waar al erg veel draad loopt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...