Ga naar inhoud

Asus tv card en geluid bij opnemen


Aanbevolen berichten

Ik heb hetzelfde probleem als Anne(zie 1 feb). Ik gebruik een tvkaart van asus. Er wordt Intervideo home theatre meegeleverd. Het interne audiokabeltje is aangesloten. Alles werkt, echter opgenomen tv wordt afgespeeld zonder geluid! Iemand ervaring met home theatre? Bij opnemen hoor ik het geluid gewoon op de PC, bij afspelen echter niet.
Link naar reactie
Iets meer systeem informatie is wel handig. In het algemeen gaat het volgende mis: Het geluid dat je wilt opnemen is niet geselecteerd. Het geluid dat je hoort hoeft niet het geluid te zijn dat wordt opgenomen. In Windows is dat apart in te stellen. Als het goed is moet ergens in de TV software die instelling gemaakt worden. En dan hoef je eigenlijk niet te weten hoe Windows dat oplost. Als de TV software dan niet kan, dan moet je eens op het luidsprekertje rechts onder klikken. Vervolgens op opties, kiezen voor opnemen en beseffen welke informatie je dan te zien krijgt.
Link naar reactie
Doen wat ik je gezegd heb. Klikken op dat luidsprekertje rechts onder (luidspreker instellingen), je ziet dan"Regeling voor afspelen". Je moet hebben "Opnameregeling". Zit in het hetzelfde progje alleen moet je klikken op de opties die ik eerder heb beschreven. Let nog wel op: je krijgt dus eerst nog een overzichtje te zien van inputs en outputs. Die staan standaard niet altijd allemaal geselecteerd. Zorg er voor dat je in ieder geval de juiste inputs aanvinkt voordat je op OK klikt. Daarna kun je het juiste opnamekanaal kiezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...