Ga naar inhoud

dolby setje pc


Aanbevolen berichten

Paradigit heeft een leuk 5.1 setje met eigen decoder en afstandsbediening voor 99 euro: [url=http://www.paradigit.nl/pdf/10004852v.html]Creative Inspire 5500 (5.1)[/url] [quote:29032d4057="rwilligen"] Nou ja; een kabeltje naar de pc is zo gemaakt en 5.1 zal het wel weergeven.... [/quote:29032d4057] Ik zie de center en rear speakers niet? :roll:
Link naar reactie
[quote:bf09166ab5="Menno2"] wat doet een decoder precies? [/quote:bf09166ab5] Digitale input netjes omzetten in 5.1 geluid. Dat doet zo'n decoder meestal beter dan een (on-board) geluidskaart, tenzij je een wat betere Audigy II hebt. Vereiste is wel dat je een digital out op je PC hebt zitten. Wat voor geluidskaart of on-board geluidschip heb je nu en heeft ie een digital out?
Link naar reactie
Ik denk in verhouding met een onboard kaartje wel. Koop je een losse 5.1 kaart dan zal dat al weer meevallen. Tenzij die kaart hardwarematig geen DTS kan decoderen en je decoder wel. DTS klinkt veel beter dan Dolby Digital. De meeste onboard geluidskaarten hebben tegenwoordig wel een digitale uitgang. Denk dan aan pc's van pak en beet 2-3 jaar oud en nieuwer.
Link naar reactie
ik ben van plan de Philips A3.610 te kopen, deze ondersteund geen DTS, ik zou dus dan een geluidskaart moeten kopen die dit ondersteund? http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/product.jsp?language=nl&country=NL&catalogType=CONSUMER&productId=A3_610_00_NL_CONSUMER trouwens iemand op de hoogte of de satelietspeakers van dit setje ook eenvoudig aan de muur te bevestigen zijn? en hoe lang de bedrading is?
Link naar reactie
DTS wordt toch alleen bij films gebruikt, dus qua ondersteuning is dat alleen interessant als je serieus films wilt gaan kijken. Maar dan ben je beter geholpen met een normale audio-oplossing ipv een pc en een goedkoop setje speakers. Daarbij zou ik zelfs durven beweren dat je bij zo'n 'goedkoop' setje het verschil tussen de DTS & Dolby Digital geluidsporen niet eens zult horen.
Link naar reactie
[quote:7cdf63492b="JaFO"]DTS wordt toch alleen bij films gebruikt, dus qua ondersteuning is dat alleen interessant als je serieus films wilt gaan kijken. Maar dan ben je beter geholpen met een normale audio-oplossing ipv een pc en een goedkoop setje speakers. Daarbij zou ik zelfs durven beweren dat je bij zo'n 'goedkoop' setje het verschil tussen de DTS & Dolby Digital geluidsporen niet eens zult horen.[/quote:7cdf63492b] Ook bij de zgn Music DVD's, zoals BeeGees One Night Only Eens met het goedkoop setje : het verschil tussen de ene blik en de andere hoor je niet. Persoonlijk vindt ik dat je PC geluid (dat wel steeds beter wordt) niet kan vergelijken met een 5.1/DTS receiver en stand-alone dvd speler. Maar 1 keer geprobeerd en getest met een audiofiele kennis. Effe gekeken of de buren niet thuis waren en toen de receiver voor 5 minuten heel luid gezet. Je hoort dan geen verschil meer tussen 5.1 en DTS. Enige randvoorwaarde is dat je wel goede Front luidsprekers moet hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...