Ga naar inhoud

Windows Media Center aansluiten op versterker.


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een MediaCenter gekocht. Om precies te zijn de [url=http://www.packardbell.nl/products/node1601.asp?partNumber=14201805]Packard Bell iXtreme MCE H5315[/url]. Het lijkt me zo op het oog een mooi ststeem maar heb toch één vraag over dit systeem. Ik wil het geluid over mijn versterker laten gaan, is wel mooi als je een dvd afspeel. Ik heb een [url=http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/0B06EBA9283C8193C1256C4D0052B152]Yamaha RX-V1300RDS[/url] versterker en op die Packard Bell zit een 7.1 (8 kanaals) geluid analoge jack en digitale SPDIF RCA aansluitingen. Is het mogelijk om deze geluidskaart op mijn versterker aan te sluiten? Achter mijn versterker zit een gedeelte 6ch input. Plaatje vind je [url=http://www.xs4all.nl/~itsus2/versterker.JPG]hier[/url]. Achter de pc zitten er verschillende kleuren qua uitgangen. Volgorde: roze groen blauw paars zwart geel Wat moet ik nu op welke aansluiting doen? Ik heb van de leverancier 3 audikabels erbij gekregen, allen met rood/wit aan de ene kant en een zwarte stekker aan de andere kant.
Link naar reactie
De kleurtjes staan in de handleiding van je computer. Ik weet ze niet uit mijn hoofd maar groen is waarschijnlijk front. Je hebt dan een kabeltje nodig van 3,5mm jack (M) naar tulp (M) deze zijn bij de computer of audio winkel te koop. Je hebt er dan meerdere nodig (front, rear, center en of sub) Het is veel eenvoudiger om de digitale uitgang te gebruiken (ziet eruit als een tulp aansluiting) Sommige hebben ook een optische in/uitgang. Als je de spdif aansluiting gebruikt blijft het signaal ook digitaal en heb je geen extra verlies met het omzetten. (D->A----->A->D->A) [edit] Controleer wel even ofdat jouw versterker een digitale ingang heeft want dat kan ik niet opmaken uit jouw linkje[/edit]
Link naar reactie
[quote:dedc2f58d8="Error404"]De kleurtjes staan in de handleiding van je computer. Ik weet ze niet uit mijn hoofd maar groen is waarschijnlijk front. Je hebt dan een kabeltje nodig van 3,5mm jack (M) naar tulp (M) deze zijn bij de computer of audio winkel te koop. Je hebt er dan meerdere nodig (front, rear, center en of sub) Het is veel eenvoudiger om de digitale uitgang te gebruiken (ziet eruit als een tulp aansluiting) Sommige hebben ook een optische in/uitgang. Als je de spdif aansluiting gebruikt blijft het signaal ook digitaal en heb je geen extra verlies met het omzetten. (D->A----->A->D->A) [edit] Controleer wel even ofdat jouw versterker een digitale ingang heeft want dat kan ik niet opmaken uit jouw linkje[/edit][/quote:dedc2f58d8] Bedankt voor je reaktie. Ik heb inderdaad op de pc een spdif uitgang, oranje van kleur dacht ik zo uit mijn hooft(zit boven nu) Op mijn versterker zitten ook een x-aantal digitale ingangen. Ik zou dus ipv 3 van die kabels genoeg hebben aan 1 kabel, en wel een tulpaansluiting zoals je aangeeft. Zou wel een stuk schelen. Ik ga daar eens induiken. Ik laat wat weten als het gelukt is, en guess what....ook als het niet lukt :)
Link naar reactie
Ok, daar zijn we nog even. Ik heb even gekeken en op het mediacenter zit een spdif-in en een spdif-out. Achter mijn versterker heb ik 2 digitale tulp-aansluitingen die beiden vrij zijn. Wat heb ik nu precies voor kabel nodig? Ik heb van die tulpkabels met aan 1 kant rood/wit en aan de andere kant een zwarte tulpplug. Is dat de juiste, of moet ik een andere hebben?
Link naar reactie
Nee je hebt een kabel nodig van spdif-out op je pc naar spdif-in op je versterker. Hoe het op je mediapc zit weet ik niet (meestal tulp spdif-out, maar het kan ook jack zijn; zo'n koptelefoon stekkertje) Op je versterker de tulp (digitaal in / spdif-in) Als het beide tulp is kan je gewoon een oud audiokabeltje gebruiken (met 2x tulp) om te testen. Echte "digitale" kabeltjes zijn wat duurder, va 6 a 7 euro tot ...
Link naar reactie
[quote:4a99156b61="Error404"]Nee je hebt een kabel nodig van spdif-out op je pc naar spdif-in op je versterker. Hoe het op je mediapc zit weet ik niet (meestal tulp spdif-out, maar het kan ook jack zijn; zo'n koptelefoon stekkertje) Op je versterker de tulp (digitaal in / spdif-in) Als het beide tulp is kan je gewoon een oud audiokabeltje gebruiken (met 2x tulp) om te testen. Echte "digitale" kabeltjes zijn wat duurder, va 6 a 7 euro tot ...[/quote:4a99156b61] 11.99 omprecies te zijn. :) Het werkt, prima DTS en 5.1 geluid. Hartelijk dank voor de info, /me=happy :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...