Ga naar inhoud

overlay fout


Aanbevolen berichten

Ik heb bij een kennis een dvd brander ingebouwd een benq, Maar als wij er een dvd inleggen dan speelt hij die niet af. Er komt een melding van: Maken van overlay mislukt, verklein u scherm resolutie of kleur diepte. Scherm verkleinen helpt niet. Het programma is intervideo dvd 4. Wat is er hier mis, en hoe verhelp ik dat? Bvd. Huub
Link naar reactie
De melding zegt exact wat er moet gebeuren: andere kleurdiepte (hoger of lager dus 24 of 32 bits) of resolutie lager zetten. Dat doe je dus met configscherm/beeld scherm/eigenschappen. Het is een beperking van de chipset op de grafische kaart dat niet alle resoluties en kleurdieptes in overlay worden ondersteund maar kan dit kan ook een driver probleem zijn Bij overlay wordt het videobeeld rechtstreeks in het geheugen van de videokaart geplaatst en zo kost het erg weinig processor moeite om de video af te spelen. het mechanisme is een voortvloeisel uit DirectX(DirectDraw), mogelijk dat je die kunt updaten naar een nieuwere versie zodat je onder je huidige resolutie en kleurdiepte wel overlay hebt. Je kunt ook een nieuwere versie dvd software proberen maar dat kost uiteraard geld. De oudere versies van bv powerDVD kunnen alleen dvd video afspelen in de reslolutie van de desktop. De nieuwere versies kunnen zelf een andere resolutie en kleurdiepte instellen waardoor afspelen bijna altijd lukt. Mogelijk kun je in de software instellen dat bij het afspelen van dvd video de resolutie en/of kleurdiepte moet worden aangepast?
Link naar reactie
Ik weet nu waar vermoedelijk de fout ligt, nl. aan het feit dat er geen vga kaart in de pc zit maar mijn kennis gebruikt de geintregeerde vga kaart op het moederbord. Zou dat kunnen, want er is maar een instelling mogelijk b.v. 16 bits kleuren en verder niets. Wellicht dat dit probleem opgelost zou kunnen worden met een vga kaart. Of zou het daar niet aan liggen. Huub
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...