Ga naar inhoud

LP overzetten naar cd


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik met dit onderwerp in het goede subforum zit, maar het leek mij wel het toepasselijkste. Ik ben door een kennis gevraagd een LP (langspeelplaat) over te zetten naar een CD. Het probleem is dat ik niet eens weet hoe je de apparaten met elkaar ik verbinding zet... Hoe moet ik dus de platenspeler verbinden met de Pc, en wat dan? Of heb je hier speciale apparatuur voor nodig? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Heel simpel en je heb daar voor nodig: Platenspeler, versterker en bekabeling. Je kunt een platenspeler namelijk niet rechtstreeks op de pc aansluiten, daar is het signaal te zwak voor. Men sluit de platenspeler aan op de versterker en de versterker met de tape out naar de geluidskaart op de pc op de line in. Regel met de volume regeling van windows het geluid eerst af. En met een wave editor neem je het geluid op en kun je het bewerken, clean van steinberg kan ik aanraden, maar is wel prijzig. ;) Of je koopt een philips cd recorder, best a good stuff :D :D :D
Link naar reactie
Bij software zoals Nero, zit ook een programma die audio kan inlezen en bewerken. Soms even goed kijken wat je precies in huis hebt. Dat van die clipping is heel belangrijk. Vervorming door oversturing van de line-in is naderhand niet meer te corrigeren en goed hoorbaar. Zelf werk ik met een pickup versterker omdat ik die toch heb. Rechtstreeks aansluiten kan ook (heb ik gehoord van anderen) alleen heb ik daar zelf geen ervaring mee. Aandachtspunt is dat een MD element zoals ik die zelf gebruik, ook nog wat eisen stelt. Bijvoorbeeld: afsluitweerstand 47 kOhm en een maximale kabellengte van pakweg 1 tot 2 meter.
Link naar reactie
Nog 1 laatste tip, bij sommge programma's ken je tikken weghalen, wees daar heel rustig mee want als je tikken weghaald haal je ook de dinamiek mee weg dus gaat het heel plat klinken. wat je kan doen is op de stille rustige passages de tikken weghalen en bij drukkere passages de kleine tikjes laten zitten en met de hand de harde plopjes weghalen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...