Ga naar inhoud

verspringen muziek van MP3 tijdens het nummer


Aanbevolen berichten

Ik heb flink wat oude posts doorgelezen maar nergens zie ik een beschrijving van mijn probleem. Ik heb mijn cd collectie in zijn geheel omgebrand naar MP3 formaat ( 192 kbs/sec ) met het programma cd-da extractor 7.0. Echter als ik de mp3 afspeel verspringen sommige nummers tijdens het afspelen via WMP 10. Het vreemde is dat dit niet bij alle cd's gebeurt en bijna altijd in de laatste drie a vier nummers van de cd. Mijn geluidskaart is een Creative 7.1 SB Audigy 2 ZS. Processor is een 3.0 Ghz dus die zou het wel moeten kunnen trekken, HD is een WD 250Gb 7200 rpm.
Link naar reactie
Ik neem aan dat je kwaliteit wil? cd-da is op zich een heel leuk programma, maar het lezen van de cd gebeurt op burst mode (zoals bijna alle programma's doen) EAC is een van de weinige programma's waarbij je kan instellen dat hij het op secure mode moet doen, dus hij controleert op fouten. EAC kan daarna een externe LAME aanroepen om de WAV om te zetten naar MP3 (Lame is zonder meer de beste codec) SatCP heeft een hele duidelijke handleiding geschreven. http://users.pandora.be/satcp/cd2mp3.htm Je snapt natuurlijk wel, dat het omzetten naar mp3 op deze manier wat langer duurt dan met cd-da :roll: maar de kans op overslaan is nu wel een stuk kleiner. Overigens mocht je een plextor in je pc hebben hangen moet je met Plex-tools gaan werken, die werkt nog ff beter dan EAC.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...