Ga naar inhoud

Dvd Brander stottert


Aanbevolen berichten

in xp staat udma standaard aan, zal het wel niet zijn. maar om toch te controleren. rechts op mijn computer -> eigenschappen -> hardware -> apparaatbeher -> ide/atapi controllers -> en dan ff zoeken is per mobo net ff anders, bij mij staat ern nvidia drivers en daarin staan je primaire en secundaire channel -> en daar staat je transfer mode. (minimaal ultra33)
Link naar reactie
Gebruik Powerdvd de nieuwste 6 standaard. Bij primair staat ie overal op UDMA en bij secundair bij apparaat 1 PIO heb dit verandert in UDMA maar blijft PIO. Intel Pentium Celeron 2.4 512Mb Ram 80 Gig Schijf 128 Mb Geforce FX5200 En ook nog een cd-writer Ik las iets over dat je de dvd writer master kunt maken en dat dat kan helpen hoe zit dat?
Link naar reactie
Ik neem aan dat je je oude CD of DVD-brander vervangen hebt door deze nieuwe brander NEC3520. Dan moeten de jumpertjes sowieso op dezelfde stand staan als de oude. Of je oude brander op master danwel slave stond kun je zien in het BIOS. Jumpertjes zijn de kleine pinnetjes aan de achterkant van de brander. Op de brander zelf staat aangegeven waar je het kapje over die pinnetjes moet zetten. Als je je nieuwe brander op master wilt zetten kijk je eerst in het BIOS of hij daar al niet op stond. Dan controleer je of het kapje over de jumpertjes zit die corresponderen met de master-stand. Dus: BIOS NEC3520 master: jumpertjes master - BIOS CD of DVD-[i:9f24017c09]lezer [/i:9f24017c09]slave: jumpertjes slave. Of dit het stotteren verhelpt blijft even afwachten maar technisch gesproken staat het dan goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...