Ga naar inhoud

DVD iso maken en branden frustrerend


Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal dvd films als losse files op mn schijf staan. Nou gooi ik alle files in een VIDEO_TS map en maak er een iso van met ultra iso en vervolgens brand ik de iso met nero. Goed de eerste keer deed mn standalone dvd speler het niet, waarschijnlijk omdat er geen AUDIO_TS opstond. Die erbij gedaan opnieuw gebrand en toen deed de dvd het wel op de stand alone. Nou dat gaat goed dacht ik, dus de tweede film op dezelfde manier. Weer een iso gemaakt, gemount in deamon tools, power dvd speelt probleemloos af. Ik brand weer met nero stop de dvd in de standalone en die spuugt hem weer uit. :-? Ik pas wat instellingen aan in ultraiso zodat die exact hetzelfde staan als de eerste film weer gebrand en toen deed ie het wel weer. Derde film, exact hetzelfde gedaan als bij de tweede film alle instellingen hetzelfde, power dvd weer geen enkel probleem ik doe de dvd in de stand alone en spuugt hem weer uit.. Ik heb echt geen enkel idee waarom het zo moeizaam gaat en dat de dvd telkens door de speler word geweigerd. Ik gebruik dezelfde rw schijfjes steeds. Kent iemand dit probleem en heeft er een oplossing voor. Of tips waarmee ik het anders kan oplossen?? Ik hoor ze graag.
Link naar reactie
Ondersteund je DVD speler wel DVD+R(W) ? etc.. Verder maakt het heel veel uit welk merk schijfje je gebruikt icm met je brander. Terug naar branden. Je hebt helemaal geen ISO nodig. In Nero kiezen voor DVD-Video, dan zie je al dat de audio_ts en Video_ts al zijn voorgekauwd. Je VOB IFO etc.. doe je in de video_ts en je hebt een mooie DVD gebakken. ps. zou wat meer RTFM doen :wink: :wink:
Link naar reactie
Nou omslachtig valt wel mee, een iso maken kost zo iets van 5 minuten. Daarna kan ik mooi in power dvd testen of alle files goed werken. Maar als ik de iso ga branden doet mn stand alone vaak moeilijk. Met Nero en dan video dvd maken gaat idd veel makkelijker en sneller. Maar vond geweoon vaag dat hoewel ik het op dezelfde manier deed de ene keer de iso wel goed deed na branden en ee andere iso niet. Probleem is wel opgelost.. bedankt allemaal.
Link naar reactie
[quote:c563c6c1b5="thijs1981"]Daarna kan ik mooi in power dvd testen of alle files goed werken. Maar als ik de iso ga branden doet mn stand alone vaak moeilijk. [/quote:c563c6c1b5] Dat een film met PowerDVD goed werkt is nog geen garantie dat ie het op een standalone speler ook goed doet. PowerDVD speelt namelijk ook films af die niet binnen de DVD-Specs vallen en dus op een standalone speler zullen weigeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...