Ga naar inhoud

5.1 problemen met nForce audio


Aanbevolen berichten

Ik heb nu de nieuwste driver van nvidiasound gedownload (4.57), maar nu doet alleen de rechterachterspeaker het niet in games en dvd's. Trouwens, nvswap maakt er helemaal een potje van; telkens als het geluid uit de speaker komt welke dat programma aangeeft, komt het uit de verkeerde speaker. Ik begrijp er niks meer van! :-(
Link naar reactie
Heb je de speakers wel goed staan ? Voor zover ik weet komt bij de meeste spellen onder normale omstandigheden geen geluid uit de center-speaker. Ik heb het vage vermoeden dat je de speakers (en dan waarschijnlijk rechter & center) qua aansluiting verwisselt hebt ... Wat doe je met dat 'nvswap' ??? Ik heb ook een nForce2-chipset, maar ik heb nooit een progje of andere instelling nodig gehad om het geluid uit de goede speaker te krijgen. Gaat de geluidstest in het nVmixer-applet wel goed ?
Link naar reactie
Nvswap is een tooltje van Nvidia, waar ik nader inzien niet veel aan had. Ik heb de luidsprekerwizzard van nvmixer uitgeprobeerd, maar het geluid komt alleen goed uit de linksvoor- en rechtsvoorspeaker, bij de rest komt het geluid steeds uit de verkeerde speaker. En verder staan alle instellingen echt 100% goed!
Link naar reactie
[quote:77374c622d="jippiejajee"]... bij de rest komt het geluid steeds uit de verkeerde speaker. En verder staan alle instellingen echt 100% goed![/quote:77374c622d]Dit vind ik wel een beetje vaag. Dat het verkeerd gaat dat geloof ik wel. Geen links/rechts verwisseld? Snoeren in orde? Oorspronkelijk was de klacht dacht ik "alleen geluid uit rechts achter". Was dat dan ook het juiste geluid? Voor de hand ligt verwisseling met links of een draadbreuk. Er zijn ook meer signalen, dus klopt de subwoofer? De center? Rechts en Links achter? En met kloppen bedoel ik niet alleen dat er geluid hoorbaar is, maar ook dat het juiste geluid uit de juiste luidspreker komt.
Link naar reactie
probeer dan de bios-instellingen & de evt. switches op het moederbord zelf ! De goedkope nForce2-moederborden willen nog al eens de uitgangen voor de extra speakers delen met andere. Bovendien hoeft de kleur van de ene fabrikant niet te kloppen met die van de andere. De handleidingen lezen is op dat punt vaak veel verstandiger ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...