Ga naar inhoud

Creative dvd xr3 en hardware mpeg??


Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk niet nodig: er werd/wordt wel gemeld dat vanaf ca. 350 MHz processor takt er mpeg-2 op dvd niveau kan worden gedecodeerd. Veel processor-capaciteit houdt je met een 400 MHz type in mijn ogen niet over. Enkel uitproberen geeft in dit geval echt uitsluitsel of je zonder decodeer-kaart kunt volstaan, denk ik. Mooi dat je die kaarten hebt, voor het geval dat of om het systeem meer lucht te geven. Die kaarten kunnen tevens nuttig zijn indien ze een tv-out leveren: mogelijk (veel) beter bruikbaar dan de (eventueel aanwezige) tv-out van de grafische-kaart.
Link naar reactie
Of je p2-400 goed dvd's afspeelt is een beetje afhankelijk van oa het mobo. met een BX440 mobo zou het moeten lukken, met een LX440 wordt het waarschijnlijk lastig, met een sis of via bord kun je het zeer waarschijnlijk wel vergeten. Ik heb het goed gedaan met een p2-350 maar dan wel met een scsi dvd speler(heeft minder cpu nodig dan een ide) en op een BX440 bord Je zult ook ff op zoek moeten gaan naar een tooltje welke je dvd speler limiteerd tot 1 a 2 speed en vooral de "spin-out" uit zet, dvd's draaien dan veel soepeler. De doorlus kabel die je idd nodig hebt moet van hele hoge kwaliteit zijn anders zit je met een waardeloos pc-beeld, zeker vanaf 1024 resolutie kun je bij een slechte kwaliteit kabel een slechter pc-beeld verwachten. Er was destijds voor dergelijke kaarten van Hollywood meestal een duurdere versie verkrijgbaar, het grootste verschil zat hem dan in de betere kabel die ongeveer zo dik als een duim/vinger was... dxr3 kaarten van Creative miste deze optie en leverde standaart een kabel bij die met een pc-weergave van 800x600 die nog net redelijk was. Nu nog steeds is een mpeg decoder kaart het overwegen waard; de beeld kwaliteit is ook nu nog steeds onovertroffen en de tv out is helemaal fantastisch
Link naar reactie
Bij bv Nero zit het "drivespeed" bijgeleverd die het goed doet. Voorheen kon je het ook los downloaden als de "Nero toolkit", weet niet of dat nog steeds zo is... Je veronderstelling wat betreft het aansluiten is juist, de kaart heeft twee stekkers, 1 voor de monitor en 1 voor de videokaart(pc). Bij een holywood staan er symbooltjes bij de stekkers, of dat ook zo met een Creative is weet ik niet. Hier: http://creativex.creative.com/service/manuals/ vind je onder dvdproducts een manual voor de dxr3 icm 8 speed of 12 speed drive. Er zit ook verschil tussen de kaarten dus je moet wel de goede dl. In de manual staat een plaatje van de kaart met stekkers en waar ze voor zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...