Ga naar inhoud

Van WMV naar DVD-speler???


Aanbevolen berichten

Ik snap er niets meer van... :evil: Ik heb een film gemaakt mbv Windows Movie Maker en die opgeslagen. Dat is dan dus een WMV file. Deze film wil ik branden op een DVD-R, zodanig dat ik 'm op iedere willekeurige DVD speler kan afspelen (en dus op een TV kan zien). Ik heb van alles geprobeerd, ook n.a.v. artikelen op dit forum. Zo heb ik geprobeerd 'm om te zetten mbv Super DVD Creator 5.0, ook heb ik WinMPG Video Convert geprobeerd, verder heb ik ook TMPGenc geprobeerd evenals Nero 6.6. Maar wat ik ook doe: Na het converteren en branden zegt de DVD-speler "Bad Disk". Oftewel hij ziet geen bruikbare bestanden. Ik heb nu 6 DVDtjes als onderzetter (ook leuk..) maar dat is niet de bedoeling. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn? Ik ben geen computer wizard dus graag uitleg in simpele taal. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!!!
Link naar reactie
(Gebruik indien mogelijk dvd-rw totdat je het in de vingers hebt.) Waar het probleem precies zit is uit wat je vertelt niet op te maken. Werkt de omzetting naar dvd compliant (geschikt voor dvd) mpeg-2 video goed; kun je die video-bestanden afspelen? Werkt de omzetting naar bestanden in de VIDEO_TS map goed; kun je die openen met een software dvd-speler vanaf harde schijf?
Link naar reactie
Hoi Jaap, De omzettingen die gedaan zijn bestaan uit diverse files en wel .m2v met een wav file en een andere is .mpg met daarbij een _vid.m2v en een _aud.m2a. De Video_TS heb ik ook gevonden maar die files zijn 10 tot 12 Kb groot en doen verder niets. Of dus de omzetting naar mpeg-2 gelukt zijn, weet ik niet. Het gekke is trouwens dat bijvoorbeeld Super DVD Creator wel 7 uur bezig is met converteren en dan ook gaat branden.(met als instellingen 4:3 en PAL) Alleen kan ik er dan niets mee....Raar toch? Suggesties? Alvast bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...