Ga naar inhoud

Incorrect format?


Aanbevolen berichten

Normaal bemoei ik me niet met DVD’s branden. Ik doe dat zelf nooit omdat ik geen DVD brander heb en ik ben zuinig op mijn muziek DVD’s (dus heb geen brander nodig) Mijn buren zijn vrij ‘ruw’ met Cd’s en/of DVD’s. Om een oplossing te vinden heeft mijn buurjonge een DVD brander gekocht, een ‘dual layer’? Nu is hij aan het testen om een DVD te branden op een DVD-RW. Ik heb hem wat links gegeven omdat ikzelf verder weinig heb met dit onderwerp. Eerst ging hij de DVD-RW niet afsluiten dus het werkte niet (wel op de PC). Nu heeft hij de DVD-RW wel afgesloten maar hij krijgt een melding met: incorrect format. Heeft iemand een bruikbare tip?
Link naar reactie
Heeft hij het ook al uitgeprobeerd op een andere DVD-speler? Er zijn nog steeds DVD-Spelers op de markt die niet Multiread zijn. Multiread wil zeggen dat hij ook schijfbare DVD Media kan herkennen. Zoals DVDR, maar niet alle Multiread DVD-Spelers kunnen DVDRW herkennen. Ook zijn er nog steeds 2 verschillende standaarden. - DVD-R word eigenlijk gezien als de standaard voor video. - DVD+R word gezien als de standaard voor data. Tegenwoordig kunnen de meeste branders en DVD-Spelers, beide formaten aan. Het verstandigst is om te controleren, wat voor brander en speler hij heeft en welke formaten/standaarden ze ondersteunen. Ik hoop U hierover voldoende geinformeerd te hebben...
Link naar reactie
Ik neem ook aan dat het een beveiligde CD is. Dan kan je hem niet zo maar kopieren. Laat hem het eens proberen met DVDShrink kijk op http://www.mrbass.org/dvdshrink/ voor meer info. Hij zal hem waarschijnlijk ook over moeten zetten van DVD9 naar DVD5 formaat want ik neem aan dat hij gewone Single layer schijfjes gebruikt maar dat doet DVDshrink allemaal.
Link naar reactie
Als het een beveiligde dvd is dan vertikt Nero het sowieso om een (thuis)kopie te maken. De software detecteert dat en dan krijg je de melding dat het niet wil. Deze dvd's moet je dan eerst rippen naar de harde schijf met behulp van DVDDecrypter of DVDShrink, en als dan de bestanden op je schijf staan kun je pas verder. Als het origineel een dvd-9 is moet er ook compressie worden toegepast voordat deze op een dvd-5 past, anders zijn de bestanden te groet. DVDDecrypter kan dat niet, maar Shrink is een alles-in-één oplossing. Als je met DVDDecrypter een film ript dan heb je alle bestanden in een map op je schijf staan en moet je dus nog verder met bewerken :wink: Je zult dan ook zien dat als je 'n dvd-9 ript de map met de rip gemakkelijk 9 GB groot kan zijn. Groetjes van Jan Willem
Link naar reactie
[quote:423b39ab31="rwilligen"][color=red:423b39ab31] Een eerste en enigste waarschuwing: lees de Readme... volgende is een slotje.[/color:423b39ab31][/quote:423b39ab31] Het is toch gewoon toegestaan om een thuiskopie te maken, ook met kopieerbeveiliging? Heb je anders een link? Op de website van Stichting Thuiskopie heb ik er niets over kunnen vinden.
Link naar reactie
[size=24:4542c91876]L e e s d e R e a d m e ...[/size:4542c91876] Alhoewel het kopieren van dvd en cd's in nederland (nog steeds) is toegestaan ,is daarintegen het omzeilen/buiten werking stellen van kopierbeveiligingen zonder toestemming van de rechthebbende niet meer toegestaan. De software om een beveiliging te omzeilen, zoals dvd decrypter is dus ook niet meer toegestaan.
Link naar reactie
[quote:9ba00a1e55="rwilligen"][size=24:9ba00a1e55]L e e s d e R e a d m e ...[/size:9ba00a1e55] Alhoewel het kopieren van dvd en cd's in nederland (nog steeds) is toegestaan ,is daarintegen het omzeilen/buiten werking stellen van kopierbeveiligingen zonder toestemming van de rechthebbende niet meer toegestaan. De software om een beveiliging te omzeilen, zoals dvd decrypter is dus ook niet meer toegestaan.[/quote:9ba00a1e55] Ik bedoel niet de readme maar een officiele site. Je zou er toch van moeten uitgaan dat dit op de site van Stichting Thuiskopie erg makkelijk te vinden zou zijn.
Link naar reactie
Voorlichting is niet de functie van de stichting thuiskopie, geld aftroggelen is de functie van dit klubje. En het verbod om kopierbeveiligingen te omzeilen zaagt direct de poten onder de stelling vandaan van deze stichting dat er voor thuis kopieen een vergoeding via de lege dragers moet worden betaald. Immers: wat is er te kopieren als het verboden is om de beveiliging te omzeilen die tegenwoordig op nagenoeg iedere cd/dvd aanwezig is? Op die site zul je dus niets zinnigs daarover vinden. Huur maar een recente dvd zoals I-robot dan zie je de melding wel voorbij komen..... Het is overigens een "europese regel" die zegt dat het omzeilen van beveiliging verboden is evenals de programmatuur en apparatuur die dit mogelijk maakt. Probeer bv maar eens een macrovision filter kastje te vinden(voor tussen dvdspeler en vhs recorder), je zult ze niet meer vinden... Kijk anders ook maar hier: http://www.euro-copyrights.org/index/1/37
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...