Ga naar inhoud

Ik kan geen dvd's meer kijken: codec probleem?


Aanbevolen berichten

Mijn dvdplayers (Microsoftmedia en Power Dvd) willen plotseling geen dvd-bestanden (op dvdspeler of schijf) meer afspelen. De speler blijft niet reageren. Roxioplayer doet het wel. In mediaplayer heb ik de afzonderlijke vob-bestanden gestart en die starten, na enkele minuten wel. Heb ik een verkeerde codec (heeft tot een paar dagen geleden altijd goed gewerkt), of zit het dieper; Wie o wie? jackschilder@teleyack.nl :oops:
Link naar reactie
[quote:dd4b124153="zomby woof!"]Mijn dvdplayers (Microsoftmedia en Power Dvd) willen plotseling geen dvd-bestanden (op dvdspeler of schijf) meer afspelen. De speler blijft niet reageren. Roxioplayer doet het wel. In mediaplayer heb ik de afzonderlijke vob-bestanden gestart en die starten, na enkele minuten wel. Heb ik een verkeerde codec (heeft tot een paar dagen geleden altijd goed gewerkt), of zit het dieper; Wie o wie? jackschilder@teleyack.nl :oops:[/quote:dd4b124153] Probeer PowerDVD er eens af te gooien en opnieuw te installeren.
Link naar reactie
Ik denk dat de morgan stream switcher je dwars zit, dat doet ie nl bijna bij iedereen. De nuttigheid van het onding is me trouwens totaal onduidelijk... Doe eens het volgende: ga naar start/uitvoeren en typ en dan enter: regsvr32.exe /u MMSwitch.ax Daarna reboot. Er kan de melding komen dat de opgegeven module niet gevonden kan worden. in dat geval zul je MMSwitch.ax eerst op je systeem moeten opsporen via de zoek functie in je verkenner. Als je weet waar MMSwitch.ax zich bevind dan pas je de regel aan naar: regsvr32.exe /u xxxxx waarbij xxxxx het pad is naar MMSwitch.ax. Dus bv: regsvr32.exe /u C:\Program Files\Matroska Pack\MMSwitch\MMSwitch.ax
Link naar reactie
Hallo, bedankt voor je support, alles uitgevoerd maar het helpt nog steeds niet. Waar komt dat Morgan overigens vandaan; een paar dagen geleden werkte alles nog perfect. Is er samenhang met SP2? Roxio wordt als decoder aangegeven; met die player werkt ook alles wel. Moet daar iets voor in de plaats, of naast? Ik snap er werkelijk niks van; ik heb nooit zulke problemen. Alvast dank, Jack
Link naar reactie
Morgan stream switcher komt nagenoeg altijd met een codec pack mee maar er zijn ook players die hem mee nemen , bv BS player installeerd hem dacht ik ook. Maar dat is dus niet de oplossing. Ik denk dat je toch echt goed moet gaan nadenken wat je hebt gedaan want zo'n probleem ontstaat niet zomaar vanzelf. Je hebt iets geinstalleerd of vervangen waardoor het spulletje niet meer werkt. Zoals je zelf al aanhaalde: SP2 mischien? Wellicht iets geinstalleerd via windows update? Waar komt dat Roxio spul vandaan?, gebruik je dat daadwerkelijk of is dat mee-geinstalleerd met een brander programma oid? Als laatste is er de mogelijkheid om werkelijk alles wat maar enigszins media gerelateerd is te uninstallen en opnieuw te beginnen... Maar je zou ook eens kunnen beginnen met het verwijderen en daarna opnieuw installeren van PowerDVD, al vrees ik dat het weinig zal helpen.
Link naar reactie
Ik heb via Gspot gezien dat een aantal codecs niet goed zijn; files missing zonder vermelding van de files. Hoe kan ik de codecs dan toch verwijderen? DSH ULead Infinite Pin Tee DSH Audio RealAudio Decoder DSH MPEG1Packet Ligos MPEG Video Decoder DSH MPEG1Packet ULead MPEG Audio Decoder DSH MPEG1Packet ULead MPEG Video Decoder DSH MPEG1Packet ULead MPEG Muxer DSH MPEG1System ULead MPEG Splitter DSH PCM Vorbis Compressor DSH RGB24 ULead MPEG Encoder DSH Video RealVideo Decoder DSH Video DvPlayTee VFW VIFP VFAPI Reader Codec 1.05 ACM Base
Link naar reactie
Dat kun je vrees ik niet(echt). Iets wat niet meer aanwezig is kun je niet weghalen..... Je zou dan eerst de originele software weer moeten installeren en daarna verwijderen, als het goed is worden dan de resten van de vorige installatie ook weg gehaald. Het is in dit geval denk ik ook niet echt nodig; een codec bestaat bijna altijd uit 1 of hooguit twee delen; een *.ax en evt een *.dll Als je de *.ax verwijdert dan doet de codec al helemaal niets meer, hij kan dan dus ook niet dwarszitten, hooguit een melding opleveren dat er een onderdeel mist. Als de dll weg is terwijl er nog wel een bijbehorende ax is dan kun je rare effecten krijgen maar meestal eindigt dit met een crash of hanger.
Link naar reactie
Ik heb overigens je andere topic/vraag verwijdert. Dat heet in forum taal "crossposten" (2x dezelfde vraag stellen in verschillende topics) en wordt niet gewaardeert. Als je ook kijkt naar de statistieken van je originele topic; "155x bekeken" dan kun je zelf de conclusie trekken dat als je post 155x is bekeken en niet het gewenste antwoord oplevert dat een nieuwe topic daar niet veel aan zal veranderen behalve dat het forum weer een nutteloze post rijker is die de database onnodig vult...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...