Ga naar inhoud

Creative Audigy 2 Platinum Ex


Aanbevolen berichten

Ik heb deze kaart al een jaartje of 2, nu was ik mijn cd met de drivers kwijt, dus heb ik uren gezocht naar drivers die ook zouden werken, en vond die ook! Een dag later, vond ik mn audigy2 driver cd weer terug, ik was blij natuurlijk, want nu kon ik weer alles uit de kaart trekken. dus ik de WDM drivers uit het apparaatbeheer gehaald, en mijn kaart geinstalleerd, wat blijkt nou :cry:. Na het opnieuw startten ziet Windows nog steeds alleen de WDM drivers, hoe voorkom ik dit in godsnaam... heb alles met de naam creative en audigy ook al handmatig uit het register gehaald, heb geen zin om weer te formatteren, nu mn systeempje eindelijk weer draait :)
Link naar reactie
Begin eens met de map INF te doorzoeken naar de inf files van de drivers. meestal helpt sorteren op datum wel. Verplaats tijdelijkde gevonden inf files naar een andere plek en probeer het weer eens. Inf files kun je gewoon lezen met kladblok en dus bekijken wat erin zit, meestal vind je in de inhoud wel een aanwijzing waar de betreffende inf voor is bedoeld.
Link naar reactie
Het gaat niet per see om de installatie datum. Als je rangschikt op datum zul je grote hoeveelheden met inf vinden die allemaal dezelfde datum hebben, dat zijn degene die origineel in windows aanwezig zijn of later door een servicepack zijn aangevuld. Waar jij in wilt zoeken is de relatief kleine hoeveelheid met inf die een afwijkende datum hebben. Soms veraad de naam van de inf ook wel het eea. Het kan evengoed een zoekplaatje zijn. Maar als windows zonder jouw interventie de driver weer terug installeerd dan doet ie dat aan de hand van een subvendorID die in de hardware van de kaart opgeslagen staat en aan de hand van deze subvendorID zoekt windows in zijn inf files naar een geschikte driver, als ie die vind dan installeerd ie hem. Nog een mogelijkheid is om , als het kan, de driver installer uit te pakken tot files en te kijken wat er precies in je sys geinstalleerd is, vervolgens zou je de inf maar ook de dll moeten kunnen vinden en verwijderen. Als uitpakken(winzip-winrar en winace proberen) niet lukt dan is er een andere mogelijkheid: voor deze actie dien je ALLE temp mappen leeg te maken die er zijn(of in ieder geval een notitie te maken van wat er precies in zit), bij een windowsXP sys heb je het dan over windows/temp maar ook de map C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temp\ (als je als admin bent ingelogd) Vervolgens open je de temp mappen in apparte vensters en start je de install routine van de driver en kijkt waar ie zijn temp gegevens neerzet. Alle installaties lopen altijd af met als laatste een mededeling, iets van "installatie geslaagd,klik ok to reboot" oid, zolang jij maar niet op ok klikt wordt de temp map niet geleegd en heb je alle tijd om de inhoud van de temp map te kopieren naar een andere map. Daarna klik je op ok en ga je naar je gemaakte kopie toe en kun je op je gemak bekijken wat er is geinstalleerd. Duidelijk? (tis een beetje warrig verhaal...) Nog 1 die je kunt proberen: reboot in veilige modus en kijk of je werkelijk alles wel hebt verwijdert in app beheer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...