Ga naar inhoud

tijdens afspelen dvd hoor ik geluid tv er doorheen


Aanbevolen berichten

[quote:2dd9db799a="tomvdlee"]Hoorde dit probleem van een vriend van mij ook. Dus ben ook wel geïnteresseerd. Ik zat te denken dat het aan de TV zou moet liggen. Wat voor een merk zijn de DVD en TV? Die van die vriend van mij heeft een JVC TV en een Sony DVD.[/quote:2dd9db799a] Ik denk het niet, want ik heb zelf dit probleem ook met een Philips TV en een samsung DVD-speler. Ik heb het echter zo opgelost, dat de DVD op de versterker zit aangesloten en ik het geluid van de TV dus uitschakel....
Link naar reactie
Ik denk dat jullie problemen op te lossen zijn door een zgn galvanische scheiding ( meen ik ) te plaatsen . Dit is een speciaal verdeeelblok voor je radio en tv aansluitingen, lijkt gewoon op een coax verdeeldoos, maar verhindert storingen. Ik heb hier een nonameDVDplayer met een Philips TV en nog nooit zoiets als jullie klachten bemerkt sinds de installatie van die doos
Link naar reactie
Het is niet echt een conflict maar meer een kwaliteits kwestie, of een gebrek daaraan. Tv's en audio apparatuur schakelen tegenwoordig in en uitgangen elektronisch. Als je dus je dvd speler aan de scart van je tv hangt en de dvd speler aanzet dan wordt de verbinding van de audio tuner in de tv naar het geluidssysteem van de tv onderbroken dmv een elektronische schakelaar. Die elektronische schakelaars zijn er in kwaliteiten. wat mindere goede schakelen dus niet helemaal volledig maar laten toch een klein beetje door en dat is dus het tv geluid wat je hoort "doorlekken" Als de dvd speler dan ook nog een wat lager audio niveau heeft in de uitgang dan moet je de tv realtief hard zetten om het dvd geluid goed te horen, de doorlekkende tv geluiden worden dan nog beter hoorbaar. Soms helpt het wel eens om de dvd speler aan een andere ingang te hangen(als je die tenminste hebt), een ander schakel patroon in de tv kan er dan mogelijk voor zorgen dat het doorlekken minder wordt. Dat doorlekken heet officieel "overspraak" en treed in nagenoeg ieder a/v apparaat op. Zet maar een een cd op, schakel dan je versterker naar de cassettedeck ingang of aux zodat je de cd speler niet hoort en draai het volume maar eens op; kans is vrij groot dat je in de verte toch je cd speler hoort.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...