Ga naar inhoud

DVD-rom leest wel DVD's maar geen CD's?!


Aanbevolen berichten

Ik heb een labtop Compaq Armada M700 met een DVD-rom eveneens van compaq type DV28EA01. Voorheen functioneerde dit station prima. Sinds kort echter leest de DVD-rom geen CD-roms meer (de melding dat het medium niet geschikt is, verschijnt). Dit geldt ook voor CD-roms die voorheen wel werden gelezen. Ik werk met Windows XP SP 1. Wat kan dit zijn? J.A. van Iwaarden
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb een soortgelijk probleem. Werk al langer dan een jaar probleemloos met de NEC 2500A, firmware 1.07. Gisteren las en brandde hij opeens geen CD's meer, van geen enkel merk, niet beschreven en ook niet onbeschreven. DVD's leest en brandt ie wel. Heb het ding uit elkaar proberen te halen, lukt mij niet. Snap er ook niks van: waarom wel DVD's en geen CD's? Heeft iemand hier een verklaring voor?
Link naar reactie
Ik vraag me af of dit misschien niet een mechanish probleem zou kunnen zijn omdat de putjes (dus de gebleekte plekken op het schijfje) voor CD en DVD verschillen van grootte en van onderlinge afstand en kan me voorstellen dat het lensmechaniek zich telkens automatisch moet focussen bij verandering van CD naar DVD en omgekeerd. En laat dat focusmechanisme nou net kapot zijn of blijven hangen in de DVD-mode: dan kan die zich niet goed focussen op de sporen van een CD en is het CD-tje dus voor die drive gewoon onleesbaar geworden.
Link naar reactie
Voor de zekerheid heb ik vanochtend nog even het lensje in de DVD-brander schoongemaakt maar dat haalde ook niets uit. Dus inderdaad, Iwaarden, dan maar een nieuwe. Gelijk de daad bij het woord gevoegd en voor 75 Euri de NEC 3500 gekocht. Die draait als de brandweer, DVD's én CD's. Ik heb trouwens nog wat rond zitten googelen en het probleem van DVD-branders die plotsklaps geen CD's meer lezen kom je op forums toch wel vaker tegen, niet echt vaak, maar het gebeurt. Gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen :wink: .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...