Ga naar inhoud

Opnemen via televisiegids?


Aanbevolen berichten

Ik overweeg een TV-kaart aan te schaffen zodat ik mijn PC als videorecorder kan gebruiken. Eén van de handigste functies hierbij lijkt me de mogelijkheid om een TV-gids op het scherm te toveren, het op te nemen programma te selecteren, en klaar is kees. Die TV-spot van de Philips HD-videorecorder visualiseert dit idee aardig. Wie weet welke combinatie kaart/software dit biedt?
Link naar reactie
Officieel zou het alleen als complete oplossing verkocht mogen worden maar in de praktijk wordt MCE ook volop los verkocht: http://www.tweakers.net/pricewatch/96801 Er is maar een beperkt aantal TV kaarten gecertificeerd door Microsoft die werken icm MCE. Het is mogelijk om een opname vooraf te programmeren icm de TV-gids. Heb dit zelf nog niet geprobeerd
Link naar reactie
Zit dat niet gewoon in een combinatie van teletekst en antenne-signaal verstopt ? Die harddisk-recorder moet het tenslotte ook ergens uit halen. Ik zou bijna zeggen dat de software van je tv-kaart je dit feature van zelf zou moeten kunnen aanbieden (als ie een VCR-functie heeft) Het aanschaffen van MCE lijkt mij in ieder geval overkill in dit geval (je hebt al een OS tenslotte). btw : via http://www.nos.nl kun je een programma downloaden dat teletekst-pagina's kan binnenhalen. Die pagina's kun je dan weer als tekst kopieeren. Misschien dat je op die manier iets in elkaar kunt knutselen ? (of dat iemand dat al eens gemaakt heeft ?) Blijft het probleem dat het alleen de teletekst van de NOS is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...