Ga naar inhoud

Hoe FM zenders op mijn pc te ontvangen ?


Aanbevolen berichten

Ik zoek een kaart waarmee ik perfecte kwaliteit radio kan ontvangen op mijn pc. Ik wil dezelfde kwaliteit als die gewoon uit de kabel komt omdat ik soms van de radio wil opnemen en dan op cd wil zetten. Waarmee en hoe krijg ik alle fm zenders net zo op mijn pc als op mijn normale stereo ? Uiteraard moet hetbgeluid stereo zijn, of zit ik dan toch vast aan een TV/Radio kaart en welke is het allerbeste ?
Link naar reactie
Dan kun je het allerbeste de tuner van je stereo aan de line in van de geluidskaart koppelen en met een willekeurig geluidsbewerkingsprogramma opnemen :wink: Als dat niet tot de mogelijkheden hoort is een tv tunerkaart de mogelijkheid daarna. Ik heb hier de Pinnacle PCTV Pro, die bevat zowel naast een tv tuner ook een radio-ontvanger. Ik vind de kwaliteit van de opgenomen programma's prachtig, en de software kan direkt in allerlei formaten (waaronder .mp3) opnemen. Deze kaart kun je ook rustig op de kabel aansluiten, met de automatische scanner zoekt de tuner alle beschikbare zenders, en daarna vis je de voor jou belangrijke zenders er tussenuit. Ik mag natuurlijk geen reclame maken hier maar ik vind het een geweldige kaart. Maar wacht even af, andere forummers hebben natuurlijk ook 'n mening hierover. Misschien bestaat er ook wel een kaart die alleen radiosignalen doorgeeft, gezien het feit dat je niet noodzakelijkerwijs een tv tuner erbij hoeft. Grtz. Jan Willem :P [color=red:cbbbfbc2e7]Verd*md, was Eddy me nét voor[/color:cbbbfbc2e7]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...