Ga naar inhoud

Nieuw gekochte DVD's spelen niet af


Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik heb het volgende probleem. Ik heb afgelopen zaterdag twee nieuwe DVD's gekocht (Marco Borsato in de kuip en Robie Wiliams in the Albert Hall). Gisteren heb ik mijn kamer opnieuw ingedeeld en de computer op een andere plek gezet. Hierna wou ik deze DVD's even proberen op mijn computer. Toen ik de dvd in de dvd speler (Lite-on JLMS DVD-ROM 166S) deed gaf de speler aan dat er een beschadigde schijf of een schijf met verkeerde bestandsindeling in de speler zat. Dit vond ik vreemd, want ik tot gisteren toe altijd DVD's op mijn computer kunnen kijken. Nu heb ik geprobeerd om diverse nieuwe firmware te installeren, dit lukt ook steeds en dan na een nieuwe opstart staat er in de verkenner een dvd-station. Wanneer ik dan de dvd in het station doe, dan veranderd het dvd-station in enen in een cd-station. Ook audio cd's kan hij niet meer lezen. Wie kan mij helpen of heeft dit probleem met bovenstaande speler ook meegemaakt en heeft het kunnen oplossen, of is hij gewoon stuk. Alvast bedankt Wiebren
Link naar reactie
Als de speler altijd heeft gewerkt is het niet handig een firmware te vervangen want dat kan dan niet de oorzaak zijn. wellicht heeft het loopwerk een opdonder gekregen tijdens het verplaatsen of is er stof in het binnenwerk aan de wnadel gegaan en veroorzaakt dat nu problemen. Maak hem eens open en blaas de optiek en bewegende delen schoon. Als je nog garantie heb gewoon even naar de winkel terug en probleem opgelost.
Link naar reactie
[quote:2481786239="wpbremer"]ik heb het volgende probleem. Ik heb afgelopen zaterdag twee nieuwe DVD's gekocht (Marco Borsato in de kuip en Robie Wiliams in the Albert Hall). Gisteren heb ik mijn kamer opnieuw ingedeeld en de computer op een andere plek gezet. Hierna wou ik deze DVD's even proberen op mijn computer. Toen ik de dvd in de dvd speler (Lite-on JLMS DVD-ROM 166S) deed gaf de speler aan dat er een beschadigde schijf of een schijf met verkeerde bestandsindeling in de speler zat. Dit vond ik vreemd, want ik tot gisteren toe altijd DVD's op mijn computer kunnen kijken.[/quote:2481786239]Het zou zomaar kunnen dat die DVD's uitgevoerd zijn met een kopieerbeveiliging, die o.a. verhinderd dat ze afspelen in een PC DVD-drive. In dat geval ben je een beetje "out of luck". Doen ze het in een stand alone speler wel?
Link naar reactie
[quote:2b5eaabd5f="wpbremer"]dat is dus jammer want een standalone dvd-speler heb ik nog niet.[/quote:2b5eaabd5f]En je buren, vrienden, kennisen? Aangezien je tegenwoordig bijna moeite moet doen om GEEN DVD speler aangesmeerd te krijgen, lijkt het me onwaarschijnlijk dat je niet ergens in je kennisenkring die DVD's kunt testen op een standalone speler.
Link naar reactie
Kun je anders niet 'ns proberen de dvd's te laden in een virtuele drive en dan kijken of je ze kunt afspelen? Een hele goeie (vind ik zelf) is [url=http://www.daemon-tools.cc]Daemon Tools[/url], en het programma is nog gratis ook. Je kunt ook Alcohol120% proberen, doet hetzelfde maar deze moet je betalen, en heeft dan ook meer functies. Groetjes van J.W. :wink:
Link naar reactie
[quote:30d8d357c0="jwspruyt"]Kun je anders niet 'ns proberen de dvd's te laden in een virtuele drive en dan kijken of je ze kunt afspelen? [/quote:30d8d357c0]Da's een geweldig idee...maar dan moet je de DVD eerst kunnen rippen naar een image natuurlijk. En dat gaat een beetje lastig, wanneer je drives de DVD al niet eens willen lezen.
Link naar reactie
Beste mensen, bedankt allemaal voor jullie tips. Ik ben gisteravond weer bezig geweest om het probleem te proberen op te lossen. Ik ben er nu achter dat het probleem er alleen maar vreemder op wordt. Wanneer ik de computer opstart dan zie ik onder MIJN COMPUTER gewoon mijn DVD-station staan. Als ik dan 1 van mijn dvd's in het station doe dan wordt mijn DVD-station in 1 keer een CD-station en geeft dan aan dat hij de dvd niet kan lezen of dat deze beschadigd is. Wanneer ik de dvd in het station laat en de computer gewoon opnieuw opstart dan schets mijn verbazing dat ik gewoon na het opstarten mijn dvd's kan bekijken. Wanneer ik dan een andere dvd in het station plaats gebeurd het zelfde, het DVD-station wordt een CD-station. Dus het ligt niet aan de DVD's die doen het nu, mijn DVD-speler doet het ook maar alleen als ik de dvd voor het opnieuw opstarten al in het DVD-station heb geplaatst. Het is eigenlijk niet de bedoeling dat ik telkens de computer opnieuw moet opstarten om een dvd te bekijken. Zijn er mensen die hiervoor een oplossing hebben, of dit zelf ook meegemaakt hebben? Op de site van Lite-on/JLMS ( http://www.jlms.com.tw/discussion/english/talk.asp ) staan diverse topics die over dit zelfde probleem gaan alleen niet hoe dit kan worden opgelost. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen Groeten Wiebren
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...