Ga naar inhoud

PCI audio driver noodzakelijk?


Aanbevolen berichten

Zoals bij een eerder onderwerp al aangegeven werkt mijn geluid op mijn pc niet (XP) kan geen fouten in software ontdekken. Het enige wat ik kan bedenken is dat de PCI audio driver er niet is of ontbreekt. Als ik deze driver probeer te installeren van mijn ASus cd of internet dat breekt het programma de installatie voortijdig af met een fout. Is de pci audio driver noodzakelijk voor het afspelen van geluid?
Link naar reactie
Als je systeem een geluidskaart herkent moeten alle gevraagde onderdelen van hetr stuurprogramma worden herkent. breekt hij een installatie af door een fout is er dus wat mis. Heb je al aan de mogelijkheid gedacht dat er gewoon waat mis is met je hardware? Ook een on-board kaart kan stuk zijn en dan kan je die gewoon ff ruilen voor een goede bij je winkel. Als de kaart via de pci bus aangesloten is heb je natuurlijk de bijbehoorende drivers nodig om het te laten werken.
Link naar reactie
als er onderdelen van het stuurpragramma ontbreken zal je het niet kunnen starten. wat je kan proberen (als deinstaleren en herinstaleren niet helpt) is of een andere versie van de driver proberen (bv een oude of die bij de kaart op cd is geleverd.) als dat niet lukt en de kaart is niet defect probeer eens een driver wat ook bij gebruikte chipset past. meer kan ikke niet verzinnen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...