Ga naar inhoud

Soundblaster Live Platinum versus Windows XP.


Aanbevolen berichten

Ik heb op een Pentium 3 - 550 windows XP (incl. SP 1) draaien. Mijn geluidskaart is een SB Live Platinum en is aangesloten aan de voorzijde van mijn PC (extra feature van deze SB) op de volgende manier : de AUX of Line 2 ingangen verbonden met mijn mengpanel. En aan de achterzijde van de PC met een Line OUT (3,5 mm jack) aan mijn versterker. Kortom geluid (bijv. een vinyl) komt binnen via de AUX / Line 2 ingangen. Na opnemen via software "Wavelab" van Steinberg. Kan ik dit dan beluisteren via de mijn versterker. Na het instaleren van een update (speciaal voor deze kaart voor XP), word ik ineens geconfronteerd met een zeer slecht geluid van materiaal dat ik opneem van een vinyl. Terwijl dit met 98SE totaal geen probleem was. Door introductie van XP was er een update nodig omdat o.a de recording functie (geregeld via een surround mixer) niet goed functioneerden. Het rare is dat alle andere geluiden vanuit de PC gewoon prima klinken via de versterker. Alleen dus het opnemen van een vinyl klinkt voor geen meter, alsof iemand achterin de badkamer staat te blerren !!! Ik heb alle instellingen gecontroleerd maar kan helaas niets vinden. Is er misschien iemand die wat tips kan geven of misschien het zelfde heeft gehad. Bijvoorbaat dank :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...