Ga naar inhoud

Geen surround bij Soundmax onboard 5.1 sound


Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Asus P4P800 SE mobo met onboard sound (5.1) en gebruik deze sinds een paar maanden icm een Labtec 675 set (5.1 setje). Het geluid was prima en de surround werkte ook goed. Werkte. Zo blij als een kind was ik afgelopen weekend, eindelijk cash voor de Star Wars dvd box. Hoppa, deel IV erin en genieten maar. Althans, dat was de bedoeling. Alleen geluid uit de frontspeakers en de subwoofer. Ook bij spellen en in de speakertest bij de Sounmax audiowizard. In de Soundmax audiowizard staat alles goed (en alles is uiteraard goed aangesloten). Als ik het Soundmax Controlpanel wil starten, verschijnt er rechtsonderin in de taakbalk een icoontje met een streep er doorheen, en verschijnt er 'no Soundmax audio present; you cannot use Soundmax Control Panel'. In het configuratiescherm staat alles aangegeven als correct werkend. Dit heb ik al (tervergeefs) geprobeerd: - driver opnieuw geinstalleerd. - Labtec set getest op andere pc en goed bevonden - onboard audio device in bios uit en weer aangezet (enige mogelijkheden in bios mbt onboard sound) Verdere info: Win XP pro + SP1 iP 4 2,8 ghz 512 mb DDR400 80 gb Maxtor (sata) 9800 pro NEC 2500 Wie o wie kan mij helpen! Ik ga door een hel!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...