Ga naar inhoud

4GB verdwenen na branden dvd, blijft maar 84MB over ???


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik had een divx film gedownload. Deze als divx gebrand, maar film stopt met afspelen 6 minuten voor het einde van de film. Waarschijnlijk een zogenaamde "bad frame" dus na eerder probleem hier te hebben mede gedeeld de divx(avi) omgezet naar mpeg2(dvd) bestand met TMPGenc. Oorspronkelijk bestand was 700MB en is nu ruim 4GB geworden. Met Nero6 het mpeg2 bestand gebrand alszijnde dvd. Als ik nu in mijn stand-alone dvd speler de film wil bekijken krijg ik maar 2 minuten te zien en stopt met afspelen. De dvd in de dvd speler in de computer precies het zelfde. Als ik naar de eigenschappen kijk van de dvd, dus op het mpeg bestand rechts klik geeft hij maar 87Mb aan. De grootte van de data die aanwezig is op de dvd is ruim 4 GB. Als ik Nero6 open en naar disc info kijk is er ook netjes 4Gb aanwezig op de dvd en is er nog ruim 300MB over.(welke ik niet meer kan gebruiken want de dvd is "gefinalized") Als ik zogenaamd data wil toevoegen(Nero6), kan ik het bestand benaderen wat reeds op de dvd staat, als ik op het bestand klik, kan ik deze afspelen en nu kan ik WEL de hele film bekijken ??? Lang verhaal kort, hoe is dit in vredesnaam mogelijk? Wat kan ik nu doen om het bestand wel op een normale manier te bekijken? Bvd voor de eventuele reacties! Gr. Leon
Link naar reactie
Het wordt wel degelijk herkend, want ik kan de dvd gewoon afspelen in mijn dvd spelers, maar alleen niet langer dan 2 minuten. Het is niet zo dat ik bijvoorbeeld Powerdvd nodig heb. Het betreft een mpeg2 bestand welke is als data weg schrijf op dvd, deze is gewoon af te spelen, omdat ik een Divx stand-alone player heb. Ik zou natuuurlijk nog vob bestanden kunnen aan maken zoals een echte dvd?! Verder is mijn dvd rw schijfje in orde, want een ander divx bestand welke ik gebrand heb werkt wel naar behoren. Gr. Leon
Link naar reactie
Als er na een aantal frames geen informatie word gevonden gaat de coder gewoon door en zal er wel een groot bestand aangemaakt worden aangezien de header die info geeft. afspelen zal echter alleen lukken tot aan het eerste verkeerde frame. gewoon even de file opnieuw opbouwen en dan hercoderen dan is het leed geleden of gewoon de dvd kopen zoals het hoort.....
Link naar reactie
Tja, een data bestand van 4Gb moet gewoon als data gebrand kunnen worden. Ik maak namelijk een data disc. Niks geen compressie of wat dan ook. Bestand kan zoals ik al aangaf gewoon worden afgespeeld op mijn pc, maar niet meer vanaf dvd. WEL vanuit Nero vanaf dvd !!?? Divx bestanden welke ik aanmaak bevatten vaak bad frames en zullen afbreken totdat die frame onstaat tijdens het afspelen. Maar dat was mijn vraag niet. Verder zoals het hoort een originele dvd kopen geen probleem als deze al in de winkel zou liggen! Maar dan nog heb ik op deze manier 25 films voor de prijs van een originele.
Link naar reactie
[quote:dc396c0297="Long John"]het gaat niet om wat je bespaard maar je steelt als je het goed bekijkt! een kopie voor eigen gebruik is alleen toegestaan voor back-up en daar is nu dus geen sprake van en ben je gewoon illigaal bezig, vind het ook erg vreemd dat dit forum gebruikt wordt voor dit soort zaken als is het voor een Hobby Copieer Club ook niet zo vreemd.....[/quote:dc396c0297] Lees de FAQ een keer goed door en leg je erbij neer dat het downloaden van films [b:dc396c0297]niet[/b:dc396c0297] illegaal is. Verder moet je jezelf ook realizeren dat er in Nederland € 0,50 op DVD+R en € 1,00 op DVD-R aan auteursheffingen zitten! We dragen dus wel degelijk een steentje bij!
Link naar reactie
Downloaden niet, branden wel en strikt genomen het bekijken ook! hoe je het ook bekijkt er zijn voor het in bezit hebben van de kopie geen rechten betaald Nederland heeft voor de eerder genoemde toepassingen een uitzondering ten opzichte van de europese regelgeving maar steld uitdrukkelijk dat het moet gaan om ee "veiligheidskopie" het waanidee dat er een belasting op de lege media zit om het te legaliseren is het toppunt van domheid! de belasting is ter compensatie van rechthebbende van beschremd materieaal. En tot slot als de Divx file van een DVD afkomt is hij volgens de Nederlandse wet niet legaal verkregen...
Link naar reactie
[quote:c965ebfe1e="Long John"]Downloaden niet, branden wel en strikt genomen het bekijken ook! hoe je het ook bekijkt er zijn voor het in bezit hebben van de kopie geen rechten betaald Nederland heeft voor de eerder genoemde toepassingen een uitzondering ten opzichte van de europese regelgeving maar steld uitdrukkelijk dat het moet gaan om ee "veiligheidskopie"[/quote:c965ebfe1e] Dit is geheel offtopic (richard zal wel ingrijpen :lol: ) maar toch nog even iets uitleggen. Het nederlands auteursrecht zoals dat nu geldig is stelt nadrukkelijk dat het maken van een kopie van video en audio toegestaan is. Het is hiervoor niet noodzakelijk de eigenaar van het orgineel te zijn. Dit betekent dat het volkomen legaal is om een DVD / CD te huren, lenen en downloaden en op DVD / CD branden, mits je dit alleen maar voor eigen doeleinden doet. De enige uitzondering hierop is het omzeilen van kopieerbeveiligingen. Dit is NIET toegestaan. Het maken van een kopie heeft niets te maken met het recht op een veiligheidskopie, maar met het recht op een thuiskopie. Je kunt het hier nog eens nalezen: http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/ [quote:c965ebfe1e="Long John"]het waanidee dat er een belasting op de lege media zit om het te legaliseren is het toppunt van domheid! de belasting is ter compensatie van rechthebbende van beschremd materieaal. En tot slot als de Divx file van een DVD afkomt is hij volgens de Nederlandse wet niet legaal verkregen...[/quote:c965ebfe1e] Ik heb niet gezegd dat die heffingen ter compensatie van legaliseren is. Ik zeg alleen dat er een heffing op zit die ten goede komt aan de auteursgerechtigden. Voor meer info kun je hier terecht: http://www.cedar.nl/thuiskopie/ Over het feit of een Divx download legaal is of niet kan lang gediscusieerd worden. Hierbij gelden dezelfde regels als voor MP3, waarvan het downloaden volgens de nederlandse wet ook legaal is. Feit is dat geen rechterlijke macht hiertegen zal optreden, omdat bewijslast te complex is. Veronderstelt natuurlijk dat het om [b:c965ebfe1e]eigen[/b:c965ebfe1e] gebruik gaat. Wat achtergrond informatie: Het recht op een thuiskopie stamt uit het begin van de vorige eeuw, en is tot stand gekomen om het de 'armen in ons land' mogelijk te maken om toch in het bezit te komen informatie. Zij waren niet in staat bepaalde zaken te kopen en daarom is die wet op de thuiskopie ontstaan. Feit is ook dat nog steeds het verband tussen de thuiskopie en de teruglopende CD verkoop niet is aangetoont. Voor films gaat het zelfs geheel anders. Ondanks het downloaden nemen de bioscoopbezoeken alleen maar toe. Alleen het verhuur van video's en DVD loopt terug en daarvan krijgt het internet natuurlijk de schuld. Het feit dat het huren van video en DVD alleen maar duurder is geworden en mensen moeten bezuinigen heeft er niks mee van doen... :wink:
Link naar reactie
er is een verschil tussen een FAQ en een wetgeving, kijk eens op de site van de EU! En nogmaals een veiligheidskopie is toegestaan en een film van het net is niet een kopie voor eigen gebruik. Wat verder een ieder doet moet hij zelf weten maar klakkeloos aannemen dat je van alles een kopie mag maken is een beetje kort door de bocht en nog steeds mag het in Nederland niet gedaan worden als de bron van een codering is voorzien... Lijkt me verder een mooi punt over te gaan tot andere zaken zoals koffie. enne John is lang en heet Hofmann..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...