Ga naar inhoud

PC-tv-kaart goed alternatief voor VHS-recorder/DVD-recoder?


Aanbevolen berichten

Mijn video-recorder is ermee opgehouden en ik wil een apparaat om tv-programma's mee op te nemen. een dvd-recorder met HD vind ik nog veel te duur. ik overweeg echter om een tv-kaart aan te schaffen in mijn pc en daarmee tv-programma's op te nemen, naar dvd te branden en op mijn stand alone dvd-speler af te spelen. is dat een goed alternatief? wat zijn de ervaringen?
Link naar reactie
[quote:195af27fd2="bOp"]Mijn video-recorder is ermee opgehouden en ik wil een apparaat om tv-programma's mee op te nemen. een dvd-recorder met HD vind ik nog veel te duur. ik overweeg echter om een tv-kaart aan te schaffen in mijn pc en daarmee tv-programma's op te nemen, naar dvd te branden en op mijn stand alone dvd-speler af te spelen. is dat een goed alternatief? wat zijn de ervaringen?[/quote:195af27fd2] Wat dacht je van een Lite-On dvd recorder met hd 160GB voor € 499. http://www.liteonit.com/DC/english/lvw_5045/lvw_5045.htm
Link naar reactie
Nou, ik heb hier al een paar jaar 'n PCTV Pro van Pinnacle, en ik vind dat 'ie het best aardig doet. O.K., de kwaliteit is niet 100%, maar ik vind het zeer acceptabel. En je hebt de mogelijkheid van extra bewerkingen toe te passen, voordat je er een dvd van maakt, en dat vind ik toch wel een degelijk voordeel. Nadelen zijn er natuurlijk ook: Als je wat op wilt nemen met de tijdklok moet je wel de hele tijd je computer aan laten staan. Zorg ook voor 'n flinke harde schijf, want als ik tegen Pinnacle zeg dat 'ie 's avonds om 8 uur een film op moet nemen die tot 10 uur duurt dan heb je zomaar ongeveer 5 1/2 gB op je harde schijf staan. Verder loop je het risico dat een opname reclame bevat, of ongewenste stukjes van andere programma's en die wil je er natuurlijk tussenuit knippen, dat kost ook nog wel aardig wat tijd. Maar door de bank genomen vind ik het een prima investering. Groetjes van J.W.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...