Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Klopt, ik heb ook grote problemen gehad met dit merk. Een behoorlijk gedeelte werd goed gebrand, maar bleek uiteindelijk niet te lezen, en daar kom je dus na afloop pas achter. Moet ik hierbij wel opmerken dat het ook een beetje ligt aan de brander die je gebruikt. Een bepaald merk media kan het op de ene dvd brander goed doen en op de andere niet :wink: Dat heb ik hier op 't forum wel 'ns gelezen. Grtz. J.W.
Link naar reactie
toch blijft het knap dat blijkbaar niemand de moeite neemt te kijken welke media er door zijn/haar brander worden ondersteund en op welke snelheid, als een merk/type niet op de medialijst staat loop je risico domweg op een ander zijn ervaring varen is niet slim. als je de media lijst van de brander raadpleegt hoeft de vraag niet eens gesteld te worden want de lijst geeft je het antwoord elke goede fabrikant heeft de lijst op de site staan.....
Link naar reactie
IK gebruik de paarse DVD+R van ARITA met een Liteon LDW811S. Geen problemen, doen het ook uitstekend op stand alone. Ik brand ze op 4x terwijl het ook op 8x kan. CDR heb ik vaak ARITA's gebruikt, minste uitval en de oude cdr kan ik nog steeds goed lezen. Heeft ook te maken met je brander, het is zoals door anderen is aangegeven vaak een combi, vooral bij DVD.
Link naar reactie
toch blijft het knap dat blijkbaar niemand de moeite neemt te kijken welke media er door zijn/haar brander worden ondersteund en op welke snelheid, als een merk/type niet op de medialijst staat loop je risico domweg op een ander zijn ervaring varen is niet slim. als je de media lijst van de brander raadpleegt hoeft de vraag niet eens gesteld te worden want de lijst geeft je het antwoord elke goede fabrikant heeft de lijst op de site staan..... _________________ Alvast bedankt voor jullie reactie's ik begrijp wat long john hierboven bedoeld maar ik denk dat hij mij niet begrijpt. ik bedoel niet of ik ze kan branden met mijn brander dat kan ik wel dat heb ik al vele malen gedaan soms ook met de nodige problemen zoals dan brand hij de schijf helemaal vol met een film zoals bedoeld maar dan blijkt dat er helemaal niets op het schijfje staat erg vreemd. maar nu even wat ik echt bedoel hoe gedraagd een arita dvd zich over de lange tijd en dan bedoel ik een half jaar of langer ik heb namelijk gehoort dat sommige schijfje's naar een bepaalde tijd niet meer leesbaar waren of dat de boven laag los liet etc... ben benieuwd naar jullie gbruikers ervaringen. Groeten Cambuur
Link naar reactie
De bovenste laag kan los laten, door de hoge temperatuur die onstaat in de spelers. Gebeurt bijvoorbeeld als de dvd speler onder een ander apparaat staat. Bij mij gaan bijvoorbeeld de audio cd's kapot als ik ze gebruik in de auto, bovenste laag dus de data laag gaat eraf. Prima op te lossen, want ik plak op elke cd en dvd een label, zodat dit dus niet meer voorkomt. Bij goedkope cd's en dvd's is de bovenste laag van zo'n zeer lage kwaliteit dat wanneer je het schijfje tegen een lamp houdt er dwars door heen kan kijken. Ik heb zelfs gehad dat wanneer je hier geen label op plakt de cd/dvd blijft hangen of overslaat. Als ik trouwens naar de lijst kijk wat mijn dvd brander zou moeten ondersteunen moet de Nec1300 de Platinum dvd's gewoon moeten kunnen branden, na aankoop van een spindel alweer een tijdje geleden kwam ik er achter dat als ik meer dan 3.5Gb brand er een stuk wordt over geslagen, dit is ook zichtbaar op de dvd er zit een niet beschreven ring in de schrijflaag. Dus deze zijn niet bruikbaar voor grotere bestanden. Andere merken zijn overigens gewoon in orde, zelfs Sky schijfjes van 75 eurocent! Gr. Leon
Link naar reactie
[quote:5cc67a425c]maar nu even wat ik echt bedoel hoe gedraagd een arita dvd zich over de lange tijd en dan bedoel ik een half jaar of langer ik heb namelijk gehoort dat sommige schijfje's naar een bepaalde tijd niet meer leesbaar waren of dat de boven laag los liet etc...[/quote:5cc67a425c] Dat ligt er dus aan van welke fabriek ze komen, als ze van Ritek komen gaan ze wel een lange tijd mee (>2 jaar). Princo is 1 van de slechtste merken, als ik ervaringen hoor op andere forums schijnen sommige Princo's al na 2 maanden niet meer te lezen te zijn. Uit mijn eigen ervaringen blijkt dat LeadData's na zo'n 1,5 - 2 jaar moeite krijgen met lezen van data (ik heb ongeveer 50% uitval van een tiental dvd's), andere media heb ik zelf nog niet kunnen testen over een langere periode.
Link naar reactie
[quote:ffa75eb8c4="cambuur"]als je de media lijst van de brander raadpleegt hoeft de vraag niet eens gesteld te worden want de lijst geeft je het antwoord elke goede fabrikant heeft de lijst op de site staan.....[/quote:ffa75eb8c4] Dat moet je dan ook maar net weten :wink: Het ene merk banden van een motorfiets past toch ook net zo goed als het andere merk, als het maar dezelfde maat is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...