Ga naar inhoud

Brander Lite-on brandt niet, leest wel


Aanbevolen berichten

Mijn Lite-on CD-R LTR-52327S houdt er bij 93% branden mee op. Hij heeft het altijd goed gedaan en gisteren na het netwerken, waarbij ik mijn kabel op iemand anders zijn DVD-brander aangesloten heb, doet bij mij de brander het niet meer. (N.B. Hij leest wel, en hij start ook met branden, maar hij loopt vast en de hele speler slaat op tilt) Alle stekkers zitten erin, in config.scherm staat hij ook nog, ook in Nero en ook in de BIOS staat mijn brander weer netjes als de sec. Master. Wat is hier mis en wat moet ik doen om hem weer te laten fikken.
Link naar reactie
wat voor foutmelding krijg je dan???? elk brand programma heeft de mogelijkheid een log aan te maken en dan komt de reden vanzelf naar voren, je verteld ook niet of het met elk type schijf is en of het met zowel + als - media gebeurt. ik heb een dergelijk probleem zelf eens gehad met Princo DVD - schijven en dat bleek een Firmware probleem te wezen en in een latere revisie van de Firmware is dat dan ook opgelost.. probeer anders eens een enkel bestand op een DVD RW te branden en voer dit op tot een volle schijf, kan best wezen dat een pluisje stof het loopwerk verhinderd tot de buitenste rand van de schijf te komen en dan stopt hij er mee....
Link naar reactie
Toen ik ze verwisseld heb, heb ik de voedingsstekker eruitgehaald ja. De stekkers daar kan het haast toch niet aanliggen? zovaak zit ik daar niet aan, ik weet dat ze gevoelig zijn. Hij leest wel, ik heb er ook al nieuwe firmware opgezet, maar dat mocht ook niet baten. Ook bij verschillende brandsoftware is hetzelfde effect. Hij loopt na 93% vast. Maakt hij een logfile aan in Nero dan? P.S. sinds gisteren heb ik nu ook ineens geen gleuid meer, nadat ik alles langsgelopen heb en verwijderd en weer aangesloten heb. Heeft dit met elkaar te maken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...