Ga naar inhoud

Probleem MP3 cd's in DVD-Speler


Aanbevolen berichten

Beste compteraars, Ik zit hier met een probleem die ik niet zo 1 2 3 weet op te lossen... Het is nl.zo dat wanneer ik een mp3-cd brand en de cd vervolgens in mijn DVD-speler af laat spelen het geluid in elke track een haper geluid brengt. Kan dit aan de wijze liggen waarop ik een cd brand? Ik brand de muziek op Benq Gold 700 Cd-r's. Misschien iemand ervaring met deze exemplaren? Of moet ik toch voor de Philips cd-r 80/700 gaan welke ik misschien ga aanschaffen.. Peiky..
Link naar reactie
welke decoder wordt er in de dvd speler gebruikt en nog belangrijker welke ondersteuning bied deze???? niet alle decoders kunnen goed omgaan met VBR en lage bitrates. probeer eens wat bestanden met een verschillende bitrate te maken en kijk welke de problemen geven of de handleiding die als het goed is verteld wat je wel en niet af kan spelen, soms speelt hij de niet opgegeven bestanden wel af maar met de door u/jou opgesomde problemen.
Link naar reactie
[quote:77f9301543="Long John"]welke decoder wordt er in de dvd speler gebruikt en nog belangrijker welke ondersteuning bied deze???? niet alle decoders kunnen goed omgaan met VBR en lage bitrates. probeer eens wat bestanden met een verschillende bitrate te maken en kijk welke de problemen geven of de handleiding die als het goed is verteld wat je wel en niet af kan spelen, soms speelt hij de niet opgegeven bestanden wel af maar met de door u/jou opgesomde problemen.[/quote:77f9301543] Je komt voor mij met termen die ik even niet weet te plaatsen.. De manual die bij mijn speler zit bevat geen informatie over de decoder die gebruikt wordt...Het is b.t.w een Eltax dv-280 standalone speler.En wat moet ik me voorstellen met de bitrate van bestanden? Zou een firmware update helpen? Peiky
Link naar reactie
[quote:654ec5893f="Peiky"]Je komt voor mij met termen die ik even niet weet te plaatsen.. De manual die bij mijn speler zit bevat geen informatie over de decoder die gebruikt wordt...Het is b.t.w een Eltax dv-280 standalone speler.En wat moet ik me voorstellen met de bitrate van bestanden? Zou een firmware update helpen?[/quote:654ec5893f]De bitrate druk uit hoeveel bits per seconde de datastroom telt. Dat is een uitdrukking van de kwaliteit van het audio bestand; gewoonlijk is een bestand met een hogere bitrate van hogere kwaliteit (minder sterk gecomprimeerd, want meer informatie in de datastroom). In MP3 land heb je de zgn Variable BitRate (VBR) en Constant BitRate (CBR).CBR comprimeerd naar een vaste bitrate; bv 128kbps of 192kbps. VBR comprimeerd daar waar het kan heel sterk en daar waar minder compressie gewenst is, minder sterk. Dat komt de kwaliteit ten goede, terwijl de bestandsgrootte niet exponentieel toeneemt. Er ontstaat dan een soort van "gemiddelde bitrate". Probleem is dat niet iedere speler even goed met VBR overweg kan. Via de eigenschappen van een MP3 bestand (rechtsklikken) kun je zien of het VBR of CBR bestanden zijn. Zijn die MP3's gedownload of maak je ze zelf? Een firmware upgrade van je DVD speler zou kunnen helpen. Ik kan helaas niet achterhalen uit de specs welke MP3 bitrates dat ding ondersteund: http://www.eltax.com/products/salgelektronik.php?varenr=11041
Link naar reactie
Ik begin in tezien wat men met die bitrates bedoelt, zelfde geldt voor VBR en CBR .. De MP3's die ik gebruik zijn gedownloade bestanden via een torrent. De bitrates die ondersteund zouden moeten worden weet ik ook nergens te achterhalen. Als ik met rechtsklik op een MP3-bestand krijg ik geen informatie of het CBR of VBR bestanden zijn.. Ben nu wat wijzer geworden, en gooi het maar niet op de typen CD-R's die ik gebruik. Ik denk dat ik maar een mailtje stuur naar eltax met de vraag of die meer weten.
Link naar reactie
[quote:ff3df1c096="Peiky"]Als ik met rechtsklik op een MP3-bestand krijg ik geen informatie of het CBR of VBR bestanden zijn..[/quote:ff3df1c096]Als je ze in bv Winamp afspeelt, dan zie je bij een VBR file de kbps aanduiding naast de minuten teller continu van waarde veranderen. Bij CBR blijft die constant; da's altijd iets van ...96, 112, 128, 160, 192, 224, 256kbps...
Link naar reactie
[quote:db43946396="Peiky"]Kan ik in Nero op een andere bitrate de cd's branden?[/quote:db43946396]Ik weet eerlijk gezegd niet of dat zondermeer met Nero kan, maar de oplossing zou zijn om de files om te zetten naar .wav bestanden en die dan weer te comprimeren naar een andere bitrate MP3. Dan heb je wel 2x 'lossy' compressie (compressie met verlies) achter elkaar; dat gaat dus ten koste van de audio kwaliteit. Wel vreemd overigens dat ie 192kbps CBR niet 'lust'. Je zou eerder verwachten dat ie niet overweg zou kunnen met een vreemde VBR rate. BTW, die 2e file waar je op doelt is niet leeg, maar verwijst enkel naar file 1 (open maar eens met notepad). Dat zal wel nodig zijn om te kunnen updaten.
Link naar reactie
Geen idee. Ik zie op de site geen change log. Ik heb wel even in Hex-mode door dat image bestand heen gebladerd, maar daar werd ik ook niet echt wijzer van (je kunt wel leuk alle taal instellingen zien enzo). Kun je in de handleiding achterhalen hoe je de huidige firmware versie op kunt vragen? Ik zou anders de upgrade gewoon eens proberen (met een RW schijf natuurlijk).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...