Ga naar inhoud

Hoe haal ik extra's van een dvd af ?


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik zit met een probleem. Ik heb een paar originele DVD's geript en wil deze verkleinen doormiddel van de extra's van de dvd af te halen. Deze DVD's hebben allemaal DTS geluid en daarom zijn ze net wat te groot om ze gewoon te laten comprimeren via schrink, die comprimeert wel maar dan heb ik de film gecomprimeert tot 53% en dat is net wat te veel kwaliteits verlies! Dus wie kan me vertellen hoe ik extra's uit een DVD haal en met welk programma dit kan. ps: wil wel een menu er in houden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen? Ik zou u heel dankbaar zijn voor u hulp!!! Groeten, Vjenne-Boy
Link naar reactie
Je hoeft niet te re-authoren om extra's te rippen, je kan gewoon in het hoofdmenu selecteren wat je wel en niet wilt. Je kan ook aangeven dat menu's en extra's een de hoogste compressie moeten hebben waardoor er meer ruimte voor de film zelf overblijft. Maar goed, er is weinig reactie van de topicstarter, dus laten we dat maar ffies afwachten.
Link naar reactie
met Nero reencode kun je opgeven alleen de hoofdfilm te willen copieeren. als je kiest voor de hele film kun je alles achter het menu vervangen door "stills" en zo wel het menu meenemen en alleen de extra's waar je ruimte voor heb werkelijk op de dvd zetten. kijk wel uit dat je niet te veel gaat comprimeren anders is het beeld zichtbaar slechter. ik ga zelf nooit onder de 80% anders kun je beter een vcd maken....
Link naar reactie
Ik gebruik daar DVD Rebuilder voor :wink: Een goed programma, maar wel een beetje ingewikkeld voor een beginner, want werkt met de combinatie van CCE. Kijk voor een download maar 'ns hier: [url]www.free-codecs.com/download/DVD_Rebuilder.htm[/url] Kijk ook voor uitgebreide info en een gebruiksaanwijzing eens hier: [url]www.doom9.org[/url]. Groetjes van J.W. 8)
Link naar reactie
Oke, er leiden altijd meerdere wegen naar Rome !! 1. Dvd shrink. version 3.2 In het tabblad "re-author" kun je zelfs kiezen voor alleen de film. Dus zonder menu's. Daarnaast kun je ook nog kiezen voor het menu met stilstaand beeld. Dit zou moeten lukken dus!! 2. Kies voor een ripper en daarna en comprimeerprogramma. Ik gebruik ook wel eens "smartripper" versie 2.41 (deze ript de film, maakt hem regiovrij etc...het resultaat is dan een back up van circa 7 gig) en daarna gebruik ik DVD2One versie 113 (deze comprimeert de film naar de grootte van een DVD. En ook hierin kun je menu's wel of niet overnemen. Echter deze is vrij simpel in gebruik als je alleen voor de film kiest. Echter ik kan je geen websites geven waar te downloaden. Wel kun je eens een zoektocht uitzetten op google. Tien tegen 1 dat je ze vindt. En mocht het zo niet lukken dan kan ik altijd nog een mailtje maken naar je e-mail adres. Succes, Hernanni.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...