Ga naar inhoud

Safety-kopie met NEC dvd brander ND-1300 blijft hangen! Help


Aanbevolen berichten

Hi Everyone, Momenteel heb ik aantal originele films. Hiervan maak ik een veiligheidskopie op dvd. Dit lukt prima! Maar!!! [b:5c5d3e2b2a]Bij het afspelen blijft de film dan altijd wel een keer hangen. Hoe kan dit?[/b:5c5d3e2b2a] Ik probeer al diverse zaken uit te sluiten maar kom er niet echt uit. Ik maak de kopie met Dvd shrink en/of met smartripper en dvd to one. Ik brand met Nero 5.5 en heb een NEC dvd +/- brander die ook nog eens cd's aan kan. Het is de NEC ND 1300. Ik heb windows XP home edition. Daarnaast heb ik Dvd R+ gebruikt van Philips, MEdion, Orion, Fuji en heb ik 2 verschillende dvd spelers gebruikt. Allemaal hetzelfde resultaat. Het resultaat: na een bepaalde afspeeltijd, meestal tussen de 40 en 80 minuten dan blijft de film hangen. Soms maar even en soms blijft hij storen. Het lijkt net of hij dan warm wordt en niet meer lekker loopt. Heeft iemand nog enig idee??? NO offense, ben niet de slechtste klungel en ook niet de beste techneut. Maar ik heb veel geprobeerd en weet nu ff niet meer verder. Wie wel? :cry:
Link naar reactie
De meest voor de han liggende gedachte is dan te denken dat er een structuurfout in de gemaakte dvd zit. Je zou dan dus moeten gaan denken aan het "maak" proces; dvdshrink,smartripper en dvd2one. Er zou een instelling verkeerd kunnen staan. heb je al geprobeerd de programmas terug te zetten naar de standaart instelling?, voor zover mogelijk en natuurlijk alleen als je er wat aan verandert hebt. Sneller is het proberen van andere software, dvd-decryptor is gratis(= een ripper) en bv. Pinnacle instant copy is welliswaar payware maar daar is vast een demo van te vinden. Zo zou je in ieder geval kunnen uitsluiten of het probleem in je software zit en ben je weer een stap dichterbij de oplossing. Sluit trouwens ook de brander niet uit; al de laatste firmware toegepast? of;brand eens op een lagere snelheid.
Link naar reactie
Thanks Mod. Ik probeerde trouwens al volledig te zijn. Maar dan blijkt toch... dat je weer enkele details vergeet te vertellen. Oke, [b:bcb4972930]Structuurfout[/b:bcb4972930], humm.. denk van niet omdat ik er zelfs last van heb bij een simpele kopie van een kopie. Dus in Nero een kopie (on the fly) maken van een kopie! [b:bcb4972930]Andere Software[/b:bcb4972930], humm.. dit zou misschien nog kunnen voor Nero. Eigenlijk kan ik bijna niet geloven dat dit een probleem zou zijn. Maar, hiervoor heb ik nog geen alternatief geprobeerd. Dus, dit zou ik nog kunnen proberen met een ander programma in een trial version. [b:bcb4972930]Firmware[/b:bcb4972930], humm.. dat vind ik een beetje "gevaarlijk". Heb gehoord dat je je brander kan beschadigen??? Heb de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Derhalve ben ik hier voorzichtig mee geweest. Weet hier iemand iets meer over? Misschien is dat ook nog een optie?
Link naar reactie
Firmware flashen is bijna een must tegenwoordig en als je dat dus kennelijk nog niet hebt gedaan da heb je grote kans dat daarmee je probleem verholpen is. De firmware van een brander zorgt er nl voor dat nieuwe(re) schijfjes ook goed gebrand worden en het foutpercentage naar beneden gaat. Er is een bepaald risico aan verbonden maar je moet dat nou ook weer niet te zwartgallig zien. Zolang je maar goed de readme of gebruiksaanwijzing leest die bij zo'n firmware zit kan er niet echt veel misgaan. Het grootste risico zit in een evt spanningsonderbreking waardoor de pc uitvalt tijdens het flashen en tja, hoe vaak valt nou in nl de stroom uit? Een nec1300 flash je met een proggie, even goed de readme lezen, dvd/cd's uit de drive halen, proggie starten, wachten, klaar. na de flash altijd rebooten en klaar is kees. Een ander en vermijdbaar risico is het gebruiken van niet-officiele firmware's welke er zijn om bv de regio instelling van de drive vrij te maken of om een hogere brandspeed vrij te schakelen. Dergelijke firmware worden door hobby-enthousiastelingen geschreven en doen vaak kwalitatief niet onder voor de originele firmwares maar ja; je ken nooit weten.... Voor je nec vind je [url=http://www.de.nec.de/softwareoverview2.php/id/557]hier[/url] firmware( in de smaken dos en windows) met in het pakketje de readme, wel dus ff goed lezen.
Link naar reactie
als er een hogere graad van kompresie wordt gebruikt kan het zijn dat de speler op een gegeven moment te veel van slag raakt. als je een vbr gebruikt wilt het wel eens dat op sommige delen van de film de bitrate zo laag kan worden dan de speler zich in het geheel gaat verslikken en tijdens het corrigeren treden dan de genoemde problemen op. verder kan het van alles zijn maar als de dvd correct is aangemaakt ligt het niet aan de brand software maar aan de wijze waarop de autoring is gedaan.
Link naar reactie
:P Yahoo :D Yahoo :P Thanks all. And very special thanks to the Moderator !! Mijn probleem is, denk ik, opgelost. Het moet zich nog even goed bewijzen in de praktijk. Maar, de eerste resultaten zijn zonder problemen tijdens het afspelen. Wat gedaan: Toch de firmware upgrade, daarnaast stond er een lijst met aanbevolen media. Trouwens ook zo raar maar het klopte wel. Ik brande met Philips DVD R+: geen succes. Ik brande met Philips DVD RW: wel succes, nooit een probleem. En zo stond het ook op de aanbevolen media lijst!!! Waanzin. Maar nu, na de firmware upgrade, merk ik dat ik al andere goedkopere merken ook zonder problemen kan branden en afspelen. Dus ik denk dat het nu wel goed zit. Ik heb er echter pas 4 gebrand en slechts 2 hiervan bekeken. Maar deze waren wel goed. Dus, THANKS all PS toch gemaakt met Nero 5.5, no problemos.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...