Ga naar inhoud

cd rw, formatteren?


Aanbevolen berichten

[quote:132e3a1853="da.mark"]ik probeer muziek te branden op een cd rw, (ik gebruik hiervoor nero 6) en ik doe het op dezelfde manier als bij een normale cd-r. Nu kan ik alleen de cd niet afspelen op mijn cd speler. Moet je de cd-rw eerst formatteren? zo ja hoe doe je dat? of ligt het aan mijn cd speler?[/quote:132e3a1853]Sommige CD spelers pakken geen CD-RW's, probeer eens een andere. Anders moet je "Geen multisesie (No Multisesion)" aanvinken en een vinkje voor "CD Sluiten (Finalize CD)" Kan ook weleens helpen.
Link naar reactie
[quote:3fa5c92194="da.mark"]het ligt denk ik toch aan de cd-rw, een normale gebrande cd speelt mijn cd speler wel af namelijk.[/quote:3fa5c92194]Zit veel verschil in... Kweet niet precies hoe het werkt maar een CD-r bestaat uit 1 laagje waarin gebrand word. Een CDRW bestaat daarin tegen uit veel meer laagjes, oudere CDspelers kunnen dat gewoon niet lezen door de wirwar van laagjes en brand sesies... :roll:
Link naar reactie
[quote:b89878adbd="General X"][quote:b89878adbd="da.mark"]het ligt denk ik toch aan de cd-rw, een normale gebrande cd speelt mijn cd speler wel af namelijk.[/quote:b89878adbd]Zit veel verschil in... Kweet niet precies hoe het werkt maar een CD-r bestaat uit 1 laagje waarin gebrand word. Een CDRW bestaat daarin tegen uit veel meer laagjes, oudere CDspelers kunnen dat gewoon niet lezen door de wirwar van laagjes en brand sesies... :roll:[/quote:b89878adbd] De oorzaak is niet een verschil in lagen tussen cd-r en cd-rw, maar een verschil in reflectie van de laser door de verschillende laag op cd-r enerzijds en cd-rw anderzijds. Bepaalde (vaak: minder moderne) cd-spelers kunnen niet overweg met de geringere reflectie van de laser door de voor cd-rw specifieke laag op de cd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...