Ga naar inhoud

DVD-brander kuren


Aanbevolen berichten

Dag allemaal.. Ik heb een probleem met mijn DVD brander. Sinds een paar dagen weigert het apparaat CD's te lezen of uberhaupt ook maar op te merken. Als ik er een CD (leeg, vol, origineel) in stop lijkt het ding een paar verwoede maar tevergeefse pogingen te doen de schijf te lezen, maar het resultaat is niet anders dan wanneer er niets in zit. DVD's echter merkt hij wel op, hij speelt ze ook af. Ik heb al meerdere CD's geprobeerd, die in mijn gewone DVD-speler wel gelezen worden. Ik heb dus echt geen idee waar dit aan kan liggen. Ik heb laatst een codec voor Xvid en AC3 geinstalleerd, en het programma TMPGE, misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Als hij ook problemen geeft bij cd's dan zou je de laser eens moeten schoonmaken heb je nog garantie even lucht gebruiken anders even open maken en de lens heel voorzichtig schoonmaken. het zou ook nog kunnen dat het loopwerk vervuild is geraakt (stof wat zich in de snering afzet) dan kan de optiek niet meer goed in positie worden gebracht. als het systeem twee lasers gebruikt zitten die wel op het zelfde loopwerk dus het een sluit het ander nooit uit dus als het loopwerk schoon is kan wel de lens vervuild zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...