Ga naar inhoud

Probs na firmware upgrade - Pioneer DVR 107d


Aanbevolen berichten

Hello, Ik heb de firmware van mijn pa's dvdwriter geupgrade. Dit via, verschiet niet, 'hulp op afstand', want mijn pa woont in Antwerpen. Een paar weken geleden heeft hij die pc in den Aldi gekocht, maar omdat hij wat probs had om dvd's te kopieëren besloten we om eens een firmware upgrade te proberen. De writer in de pc is een Pioneer DVR-107d. Ik heb een bewerkte firmware gevonden, waardoor hij ook regiovrij is, ... Ik startte het prog. Je moest commando's intikken in cmd van windows. Uiteindelijk deed hij de flash en die was 'Successfull'. De writer is van 1.05 naar een bewerkte 1.18 gegaan... 'YES', dacht ik, en ik startte de pc van mijn pa opnieuw op. Telefonisch meldde m'n pa dat hij vast zat op het eerste scherm wat 'Intel Inside' vertoonde... Enkele uren later belde hij terug om te zeggen dat hij wel degelijk opstart, maar dat het eerste scherm nu ongeveer 3 minuten niets doet en dat de pc dan verder opstart. De pc meldde dan 'nieuwe hardware', dus ik denk wel dat de firmware upgrade gelukt is. Ik weet niet echt hoe ik dit kan checken, want mijn pa krijgt ook geen scherm met daarop de drives, memory check, ... (voordien ook niet hoor) Kunnen jullie me verder helpen? Volgens mij (en wat ik gezien heb op forums) geeft de firmware een confict met een of andere ide controller of iets dergelijks... Ik heb alle ide's al eens gewist (primaire, secundaire en nog eentje) maar geen verandering. Alvast bedankt en hopelijk weten jullie wat ik nog kan proberen...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
na een upgrade van de Firmware hoort Windows zeker geen nieuwe hardware te vinden! alleen de versie van de Firmware zal een (hoger) nummer hebben als je bij de eigenschappen van de brander zal kijken. dat hij bij elke start een vertraging inbouwd is het gevolg dat hij of de hardware niet herkent of dat er een boot delay in het bios ingesteld is voor de IDE drive's. het is ook niet slim een "bewerkte" Firmware te gebruiken je weet nooit zeker dat het foutloos is en verder geen vreemde dingen met je systeem doet. zelf update in mijn Firmware regelmatig (als er een op de site beschikbaar is) maar alleen als die update wat aan het huidige toevoegd. heb dan ook nooit een probleem en regiovrij heb ik niet nodig maar dat kan in jou geval anders zijn.
Link naar reactie
Hi, Ik heb zojuist zelf wat problemen gehad met het branden van DVD R+. Via de Moderator van dit forum kreeg ik de tip om ook een firmware upgrade te doen. En ik kreeg de link van de officiele site van het merk van de Brander (NEC). Zie ook mijn melding van enkele dagen eerder. Uiteindelijk heb ik dus ook een firmware upgrade gedaan. En dit is prima bevallen (tot nog toe dan). Echter windowx xp home edition gaf bij mij ook aan dat hij nieuwe hardware gevonden had! Dit bericht kwam onder in de taakbalk. Hierop heb ik gewoon een dubbelklik gegeven waarop windows zelf de instellingen naging. Bij mij ging toen echter alles goed. Wel opnieuw afgemeld en de pc weer aangezet. En vanaf die tijd alles kids!! Het kan dus wel, ook als windows een melding van nieuwe hardware geeft. I hope you'll solve the problem. Greetz. Hernanni
Link naar reactie
ik schaam me! gebruik geen Xp en daar even niet aangedacht. toch een vreemde melding op zich aangezien de ID's van de hardware als het goed is niet zullen mogen veranderen en dus het BIOS bij het opstarten gewoon hetzelfde zou moeten zien, als echter Windows het plug en play volledig heeft overgenomen zal het veranderde Firmware best nog eens een dergelijke melding kunnen geven want dat is dan ook niet gelijk als bij de voorgaande start...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...