Ga naar inhoud

DVD branden / data verificatie mislukt "heel" vaak


Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb sinds kort de BENQ DVD+RW DL DW1600A. Deze brander heb ik aangeschaft omdat het een kwalitatief goede brander zou zijn. Als ik nu echter DVD's (DVD+R) wil branden lukt het branden vaak wel, maar vervolgens kan ik de data niet meer terug kopieren van DVD naar harddisk. Dan worden er fouten geconstateerd waardoor het kopieer proces afbreekt. Dit controleer ik altijd even om er zeker van te zijn, dat ik de data later nog kopieren. Tot nu toe heb ik DVD's van het LIDL huismerk (OCTRON DVD+R), HEMA (DVD+R) en Maxell (DVD+R) geprobeerd. Van de in totaal 12 stuks zijn er 2 zonder verificatie problemen goed gebrand. Ik brand de DVD's met de laatste versie van Nero en heb dan ook wel eens de automatische data verificatie aangezet. Dan geeft NERO de melding dat deze verificatie niet ok is, omdat er een aantal bestanden niet toegankelijk zijn op de DVD. Dit zijn dan de bestanden die waarschijnlijk een schrijffout hebben opgelopen. Mijn DVD brander is geflashed naar de laatste firmware versie. Mijn systeem is een XP Pro met SP1 en 512 geheugen. Ook zit er nog een andere DVD brander in van het het Merk Philips waar ik jammer genoeg niet mee kan testen omdat deze alleen DVD+RW brand. Wie o wie.... kan me verder helpen
Link naar reactie
Dag KoPas, welkom op het forum! Wat je probleem betreft; volgens mij is het toch een probleem met de gebruikte media. Heeft BENQ geen soort van 'recommended media' lijstje, waarop staat met welke merken schijfjes je de beste resultaten (of de minste problemen natuurlijk) behaalt? Edit: Ik heb even rondgesnuffeld op de site van Benq en ben deze lijst tegen gekomen: http://www.benq-eu.com/serviceandsupport/library.cfm?ac=1&alid=860&OpenArticles=449,0,853,859#860 Misschien is het verstandig om een keer Phillips 16X DVD+R's te proberen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...