Ga naar inhoud

Welke dvdrecorder met harddisk kan dit wel???


Aanbevolen berichten

Ik ben opzoek naar een dvdrecorder met harddisk. Deze moet wel backups kunnen maken van mijn eigen verzameling dvd's. Nu heb ik gelezen dat enkele recorders beveiligd zijn. Volgens mij kon je met de philips dvdrecorders geen backups maken op zowel de harddisk als een dvd. Zijn er hd/dvdrecorders die dat wel zonder problemen doen? Of kan het met die philips recorders ook ? Eventueel met een trucje of extra kastje? Het gaat dus om het maken van een backup van mijn eigen koopdvd's. Een PC is helaas geen optie. Bedankt voor de reactie. een pm mag ook M
Link naar reactie
[quote:6ebe920cb0="mvdenzen"] Zijn er hd/dvdrecorders die dat wel zonder problemen doen? Of kan het met die philips recorders ook ? Eventueel met een trucje of extra kastje? [/quote:6ebe920cb0] Volgens mij moeten je apparaten Macrovision free zijn, dan lukt het gewoon. [quote:6ebe920cb0="mvdenzen"] Het gaat dus om het maken van een backup van mijn eigen koopdvd's. Een PC is helaas geen optie. [/quote:6ebe920cb0] Waarom niet? Gaat bij mij prima met DVD X Copy of CloneDVD. :wink:
Link naar reactie
Ga er maar van uit dat 99.999% van alle dvd en harddisk apparatuur geen kopieen maakt van speelfilms. Speelfilms hebben nagenoeg altijd de macrovision beveiliging ingebakken en deze verhindert kopieren. Fabrikanten van video apparatuur, hetzij vhs of dvd moeten nl een contract ondertekenen waarin ze beloven dat hun apparaatuur macrovision compliant is. Het contract wordt vereist door de dvd en vhs registratiehouders, dat is een grote groep van fabrikanten,film/muziek industrie,eigenaren van de patenten ed. Dwz: als het opname apparaat een signaal krijgt aangeboden waarin een macrovision signaal zit dan moet het opname apparaat de opname daarvan weigeren/onmogelijk maken. Pure harddisk recorders vallen onder geen enkele norm en dus zou een fabrikant daarvan de macrovision verplichting kunnen laten voor wat ie is maar in de praktijk gebeurt dit zelden, dergelijke fabrikanten maken toch vaak ook dvd en/of vhs apparatuur en dus wordt meestal geeist dat alle apparatuur van de fabrikant macrovision compliant is. Er zijn wel losse kastjes welke het macrovision signaal kunnen verwijderen uit een video signaal, de betere elektrohobby zaak kan zoiets leveren en ook Conrad(.nl) heeft/had ze in het asortie, in de laatste Conrad gids heb ik ze niet meer gezien... Zo'n kastje gaat dan dus tussen de videobron( dvd speler) en opname apparaat(recorder) en werkt voor zover ik weet allen icm een composiet signaal (gele tulp plug) en niet met S-video(soort muis stekkertje). De kwaliteit van video over een composiet kabel is beperkt, S-video is al stukken beter maar daar werken die kastjes dus meestal niet mee. Dvd's kopieren doe je tot nu toe nog altijd het best op de pc, je behoud dan nl ook evt menu's, 5.1 geluid, ondertitel sporen, extra's en de kwaliteit is stukken beter dan een video-kopie.
Link naar reactie
[quote:e8389db559="mvdenzen"] Ik wil het nml niet via mijn pc doen omdat dan de kwaliteit minder word. Liefst zet ik hem in zijn geheel op mijn harddisk (van mijn recorder)[/quote:e8389db559] Als je kopieert van dual layer naar 2 single layer schijfjes, dan heb je helemaal geen kwaliteitsverlies. Of je kan een dual layer DVD-brander kopen voor 1-op-1 kopieën, maar backups maken is dan nog vrij kostbaar omdat dual layer schijfjes nog erg prijzig zijn.
Link naar reactie
[quote:88e434ca39="rwilligen"] Er zijn wel losse kastjes welke het macrovision signaal kunnen verwijderen uit een video signaal, de betere elektrohobby zaak kan zoiets leveren en ook Conrad(.nl) heeft/had ze in het asortie, in de laatste Conrad gids heb ik ze niet meer gezien....[/quote:88e434ca39] [url=http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl/~flN0YXRlPTM3ODE3MjMyNzM=?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&shop=A_B2C_NL&p_init_ipc=X&~cookies=1]conrad[/url] Zoiets als dit?? Zou dit ook voor dvd werken en hoe is dan de kwaliteit?
Link naar reactie
Je zult even het pad moeten vertellen waar je wat bij conrad hebt gevonden, dieplinken naar conrad gaat niet, je krijgt dan een cookie-error. Heet het ding macro 2000? PB nog gehad? dit is wat je moet hebben: [img:7fae6fba86]http://www.eijlander.nl/product/macro2000.jpg[/img:7fae6fba86] Er zijn verschillende uitvoeringen waaronder ook 1 met 3 scart uitgangen in een extra doosje. http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=macro+2000&lr= http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=macro2000&btnG=Zoeken&lr=
Link naar reactie
[quote:577c162437="rwilligen"]Je zult even het pad moeten vertellen waar je wat bij conrad hebt gevonden, dieplinken naar conrad gaat niet, je krijgt dan een cookie-error. Heet het ding macro 2000? http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=macro+2000&lr= http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=macro2000&btnG=Zoeken&lr=[/quote:577c162437] Idd dieplinken gaat niet. Ik heb je pb gehad, bedankt daarvoor. Ga even verder zoeken met de links die je gegeven hebt.
Link naar reactie
Laat ik het zelf maar even voor de volledigheid melden aan meelezers: de door mij aanbevolen "macro2000" is een apparaat welke de antikopier beveiliging van dvd's en video verwijdert. Het apparaat is, zoals ik me nu pas realiseer sinds recent de nieuwe wetgeving in de eu van kracht is , verboden. Daarom heeft Conrad hem waarschijnlijk ook uit het asortie gehaald. Ik zal mijn reactie dus afbreken en niet verder uitwijden/breiden aangezien de forum regels verbieden te posten betreffende illegale zaken, :oops: :oops: Aan mvdenzen; mocht je er nog meer over willen weten dan PB je me maar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...