Ga naar inhoud

DVD-speler Aldi


Aanbevolen berichten

[quote:d0f2da7d8e="stefanpack"] Is het zo erg Obi? Ik heb hier geen er verder geen ervaring mee...[/quote:d0f2da7d8e] 1. Regelmatig nieuwe firmware updates; 2. Ruime ondersteuning verschillende codecs; 3. Goede ondersteuning ondertitels; 4. Overzichtelijke menu's; 5. Kwalitatief goede aansluitingen naar Home Cinema Set. Als je de bovenstaande punten niet interessant vindt, neem dan gewoon dat Aldi ding. Anders neem je de KiSS DP-1000.
Link naar reactie
[quote:69f4904f27]Regelmatig nieuwe firmware updates;[/quote:69f4904f27] Niet voor het een of ander, maar waarom verwacht je kennelijk dat dit bij de ALDI (lees MEDION) niet het geval zou zijn? [quote:69f4904f27] Ruime ondersteuning verschillende codecs;[/quote:69f4904f27] Idem! Heb je daar ervaring mee? [quote:69f4904f27]Goede ondersteuning ondertitels;[/quote:69f4904f27] Idem! Waarom zou dit bij MEDION slechter zijn? [quote:69f4904f27]Overzichtelijke menu's;[/quote:69f4904f27] Idem! Ken je die van MEDION dan? [quote:69f4904f27]Idem! Heb je andere ervaringen met MEDION?[/quote:69f4904f27]
Link naar reactie
En ik heb nog even met G-Spot een aantal avi's gecheckt. Er zijn er met codecs DIV3/DIV 4 low motion, fast motion, DIVX4 (Open DivX), S-MPEG4 version 2. Kijk je kunt niet alles voor 69 euro hebben. Ik heb tenslotte al een beregoeie Denon 2900 regiovrije allesvreter. Het gaat er mij om dat ik een gedownloade avi zonder veel poespas op een cd'tje met ondertiteling kan bakken en zo in die speler kan stoppen. Ik mag toch aannemen dat de meest gangbare codecs erin zitten? Zijn dit dan acceptabele specificaties: DivX: leest gecomprimeerde videobestanden • Dolby Digital 5.1 • MPEG 4 compatible • on screen display • vele aansluitmogelijkheden • verlicht multifunctioneel display • taalkeuze bij audio en ondertiteling • DivX 5.x compatible, van 4 tot max. 10 mbit/sec. • DVD+R, DVD+RW, DVD-R, DVD-RW, WMA, MP3, CD-R, CD-RW, Audio-CD, SVCD, VCD en foto-CD • toetsenvergrendeling :wink:
Link naar reactie
[quote:4f884d2a6a="theplayer1"]Ik mag toch aannemen dat de meest gangbare codecs erin zitten?[/quote:4f884d2a6a]Tja, dat KAN, maar waar baseer JIJ dat op? In principe maakt Medion geen slechte spullen, maar ze zijn - vaak - wel op de budget markt gericht. dat betekend dat je relatief veel features krijgt tegen een lage prijs, maar dat je qua ondersteuning en uiteindelijke kwaliteit (bv in het video of audio signaal) wat minder uit bent. Dat prijsverschil met A merken moet of uit de lengte of de breedte komen zeg maar, dus je moet niet verwachten dat je dezelfde features, ondersteuning en support krijgt als bij een A merk. Dat maakt op zich niet zoveel uit ('t is maar hoe kritisch je bent), maar dat moet je wel in je achterhoofd houden op het moment dat je zo'n ding 'blind' koopt. Dat betekend dat - als je geluk hebt - hij alles 'vreet' wat je er in stopt. Maar als je pech hebt, slikt ie net niet die variant waarin jij toevallig 100 CD's hebt gebakken. Het blijft dus een beetje een gok.
Link naar reactie
[quote:8e2bf474be="theplayer1"] Niet voor het een of ander, maar waarom verwacht je kennelijk dat dit bij de ALDI (lees MEDION) niet het geval zou zijn? Idem! Heb je daar ervaring mee? Idem! Waarom zou dit bij MEDION slechter zijn? Idem! Ken je die van MEDION dan? Idem! Heb je andere ervaringen met MEDION? [/quote:8e2bf474be] Zoals CK al zei, van een budgetmerk mag je niet al te veel support verwachten in de toekomst. Aldi wil gewoon geld verdienen door goedkoop te wezen, maar dit gaat meestal ten koste van de kwaliteit. Het feit dat je niet eens de specs en firmware updates van de Aldi-speler op het internet kan vinden, belooft niet veel goeds. Vergelijk dit alles 's met KiSS, door ff te kijken op hun website. Lees over de ontstaansgeschiedenis van dit merk en zie zelf hoeveel info je terug kunt vinden over de DP-1000. Bij de firmware updates staat ook netjes aangegeven waar ze voor dienen. Ook voor de allereerste DivX-speler die ze op de markt gebracht hebben in 2001, worden nog steeds firmware updates uitgebracht. http://www.kiss-technology.com/
Link naar reactie
Je zult wel gelijk hebben.[quote:f18125a818]Zoals CK al zei, van een budgetmerk mag je niet al te veel support verwachten in de toekomst. Aldi wil gewoon geld verdienen door goedkoop te wezen, maar dit gaat meestal ten koste van de kwaliteit. Het feit dat je niet eens de specs en firmware updates van de Aldi-speler op het internet kan vinden, belooft niet veel goeds. [/quote:f18125a818] Toch heb ik mijn pc begin 2003 daar gekocht (zie hieronder) een 5.1-systeempje voor 39 euro en verschillende andere hebbedingetjes. Ik kan niet anders zeggen dat Medion goed spul heeft met een goede ondersteuning. Ik kocht een schrijftableau met zo'n muispen die na enkele maanden (!) kapot ging. Kreeg kosteloos een nieuwe toegezonden. Het lijkt me dan logisch dat ik mag verwachten dat ze een DIVX-speler op de markt brengen die best kan concurreren met andere merken. OK, echte die-hards hebben misschien al bij voorbaat iets tegen ALDI/MEDION. Maar ja, het is ook maar 69 euro!! En laat er dan toevallig eentje niet werken...Dan kan ik die altijd nog proberen op dvd te zetten. De rest scheelt me dan sowieso erg veel tijd! 8)
Link naar reactie
Heb nog ff gegoogled en gevonden dat dit de Medion MD 7457 is (Ik hoop dat je ook vloeiend duits spreekt): 8) http://www.golem.de/0405/31451.html Nog ff verder gegoogled en gevonden dat de Medion MD 7457 beter bekend staat als Yamakawa 715 en tevens verkocht wordt onder de namen Lifetec 7457, Gran Prix 404, Silva 404 en Nevir NVR-2046. Hier trouwens een FAQ voor de MD 7457: http://www.dvdboard.de/forum/showthread.php?s=d28da5222980589dcd29f5f27ddc125f&threadid=69573 Dan zie je meteen dat één van de gebreken is dat bij bepaalde DivX codecs het geluid na ca. 20 min. niet meer synchroon loopt met het beeld. Maar ja, duitsers zijn nasynchronisatie gewend he ... :P
Link naar reactie
[quote:733e9c065f="theplayer1"]Toch heb ik mijn pc begin 2003 daar gekocht (zie hieronder) een 5.1-systeempje voor 39 euro en verschillende andere hebbedingetjes. Ik kan niet anders zeggen dat Medion goed spul heeft met een goede ondersteuning. Ik kocht een schrijftableau met zo'n muispen die na enkele maanden (!) kapot ging. Kreeg kosteloos een nieuwe toegezonden. Het lijkt me dan logisch dat ik mag verwachten dat ze een DIVX-speler op de markt brengen die best kan concurreren met andere merken. OK, echte die-hards hebben misschien al bij voorbaat iets tegen ALDI/MEDION. Maar ja, het is ook maar 69 euro!! En laat er dan toevallig eentje niet werken...Dan kan ik die altijd nog proberen op dvd te zetten. De rest scheelt me dan sowieso erg veel tijd! 8)[/quote:733e9c065f]Ik heb zelf ook best goede ervaringen met Medion en je hoort mij ook niet beweren dat het rommel is. Allen moet je jezelf niet op voorhand rijk rekenen. Neemt niet weg dat jij bv. uiteindelijk een heel tevreden gebruiker kunt worden van dat ding. 'T is natuurlijk maar net wat je er van verwacht.
Link naar reactie
[quote:4d89a24315="theplayer1"] ALDI/MEDION. Maar ja, het is ook maar 69 euro! 8) [/quote:4d89a24315] Voor dat geld heb je trouwens ook een beter alternatief dan die Medion: De Yamada DVX-6600. Ondersteunt i.t.t. de MD 7457 veel meer formaten (niet alleen MPEG4 SP, maar ook MPEG4 ASP, zit nl. een geavanceerdere chip in) en ook ondertitels! :wink: http://www.tweakers.net/pricewatch/78754 http://www.pixmania.nl/nl/nl/52985/art/yamada/dvx-6600.html http://www.umax.co.uk/WebNew_UK/Products/9_HomeEntertainment/DVX-6600/DVX-6600.htm
Link naar reactie
Daar heb je wel een punt. Als je toch zoiets koopt, heb je zeker weten iets goeds voor niet meer dan een paar tientjes meer. Ik wil niet zeggen dat die van Medion slecht is (ik weet dat simpelweg niet), maar ik zie nu dat dit niet zo'n heel bijzondere actie is. Daarbij heb ik nog nergens concrete ervaringsverslagen gelezen, dus het blijft een beetje gokwerk.
Link naar reactie
OK we komen er wel.. Hier de Technische informatie van de DVX 6600 (Yamada) Inhoud Zone Zone 2 Standaard Niet opgegeven Compatible media CD, CD-R, CD-RW, DVD, MP3, VCD, CD et DVD JPEG, MPEG1, MPEG2, MPEG4 SP, MPEG4 ASP, WMA, PCM, Ogg Vorbis. Geintegreerde audio decoder Nee (compatible DTS en Dolby Digital) Video uitgangen S-Video Y/C, composite Cinch. Audio uitgangen Composite Cinch stereo, composite cinch 5.1, coaxiaal digitaal Scart aansluitingen 1 Bijgeleverde accessoires Afstandsbediening, RCA videokabel, audio stereo kabel Handleiding - Afmetingen 45x450x250 mm Gewicht Niet opgegeven Link naar de fabrikant - Anders - Ik heb nog nooit van Yamada gehoord. Is dit wel een degelijke firma? Ik vind dat toch ook wel belangrijk: Waar kan ik terecht bij problemen storingen enz. Ik weet dat dat in ieder geval bij ALDI/Medion wel goed geregeld is.[/quote]
Link naar reactie
kijk, dit bedoel ik dus: 6) GARANTIE EN AFTERSALES SERVICE Een 2 tot 10 jarige garantie bij de Fabrikant of bij Pixmania.com De tijdsduur van de garantie is 2 jaar vanaf het moment dat wij Uw bestelling hebben ontvangen. De verzendkosten om het naar U en naar ons terug te sturen zijn op Uw kosten. Na deze periode van garantie worden alle eventuele reparaties evenals de verzendkosten verhaald bij de klant. De producten moeten in hun originele verpakking teruggestuurd worden, naar: SAV Pixmania Zone Citrail de Pantin 110 bis avenue du général Leclerc Bâtiment 12 93500 Pantin Frankrijk Iets om over na te denken. De Aldi is om de hoek....
Link naar reactie
kijk, dit bedoel ik dus: 6) GARANTIE EN AFTERSALES SERVICE Een 2 tot 10 jarige garantie bij de Fabrikant of bij Pixmania.com De tijdsduur van de garantie is 2 jaar vanaf het moment dat wij Uw bestelling hebben ontvangen. De verzendkosten om het naar U en naar ons terug te sturen zijn op Uw kosten. Na deze periode van garantie worden alle eventuele reparaties evenals de verzendkosten verhaald bij de klant. De producten moeten in hun originele verpakking teruggestuurd worden, naar: SAV Pixmania Zone Citrail de Pantin 110 bis avenue du général Leclerc Bâtiment 12 93500 Pantin Frankrijk Iets om over na te denken. De Aldi is om de hoek....
Link naar reactie
[quote:26c0fb9ab7="theplayer1"] Iets om over na te denken. De Aldi is om de hoek... [/quote:26c0fb9ab7] Tsja, ook standaard pakketpost naar Frankrijk valt best mee hoor. Maarre, is idd. wel lullig als ie kapot gaat. Dan maar een tientje meer betalen bij een NL winkel. Maar bij de Aldi moeten ze dat ding ook terugsturen naar Mofrika of zo, dus ben je 'm ook zeker een maand kwijt. Enne, ik ken nu 4 mensen met een Yamada DivX-speler (DVX-6000 en DVX-6600) en ze werken allemaal prima. Dus complete crap is het nu ook weer niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...